انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
معاون فرهنگی ارشاد با اعتراض نسبت به حضور نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی گفت: اعتراضات جدی و قانونی خود را در روشنگری و دفاع از حرمت پیامبر اعظم (ص) تا پایان کار نمایشگاه ادامه خواهیم داد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرگزاری فارس، صالحی با ابراز تاسف از نشنیدن سخن منطقی در رد دعوت از سلمان رشدی در کنفرانس خبری توسط مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت افزود: انتظار می‌رفت مسئولان مربوطه با درک درست از نگرانی‌های صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان به افراطی‌گری بدخواهان مجال عرض اندام نمی‌دادند.

صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامنی از ظرفیت‌های فرهنگی جهت عدم حضور این نویسنده مساله ساز و هتاک استفاده کرد اما نگاه سیاسی و غیر منطقی بانیان این رخداد مانع از پذیرش این خواسته منطقی شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید مجدد بر دایر نبودن غرفه ملی ایران تصریح کرد: فعال نبودن این غرفه به معنای انفعال این غرفه و پایان اعتراض مسلمانان نخواهد بود و مسیر این اعتراضات قانونی و فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخلی  و سایر ناشران مسلمان تا آخرین روز نمایشگاه فرانکفورت ادامه می‌یابد.

وی در پایان تاکید کرد: یقینا در این شرایط ایجاد شده فعالان نشر داخلی و ناشران مسلمان با آگاهی از مسئولیت خطیر خود به خوبی در این زمینه نقش آفرینی خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: