انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
نمایشگاه کتاب فرانکفورت فردا چهارشنبه بدون حضور ایران در آلمان گشایش می یابد.
به گزارش تابناک فرهنگی ،خبرگزاری فرانسه سه شنبه از فرانکفورت گزارش داد که این نمایشگاه 10 ماه پس از حادثه پاریس که در آن دو تروریست به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کردند و 17 تن از جمله اعضای هیات تحریریه آن را به قتل رساندند آغاز به کار می کند.
دعوت از سلمان رشدی نویسنده انگلیسی کتاب آیات شیطانی به این نمایشگاه باعث شده است تا ایران این نمایشگاه را تحریم کند و از کشورهای اسلامی نیز بخواهد تا آنرا مورد تحریم قرار دهند.
در این نمایشگاه نیز مثل نمایشگاه های قبل نویسندگان مشهور برای تبلیغ درباره کتاب خود شرکت می کنند.
ایزابل آلنده، از شیلی، 'یوسی آدلر اولسن' از دانمارک و 'نایجل بارلی' مردم شناس انگلیسی ازجمله نویسندگانی هستند که در فرانکفورت حضور خواهند داشت.
این نمایشگاه محلی برای نمایش تلاش های صنعت کتاب است که با ارزش 129 میلیارد دلار در سراسر جهان در رقابت با ادبیات آنلاین قرار داد.
دیدگاههایی مثل تحکیم موقعیت انتشاراتی ها - که با تولد غول 'پنگوئن رندوم هاوس' در سال 2013 تقویت شده - اضمحلال کتابفروشی های بزرگ زنجیره ای و همزیستی ناآرام کاغذ و نشر الکترونیک نیز در این نمایشگاه مطرح خواهد شد.
اندونزی، بزرگترین کشور مسلمان، با شرکت 70 نویسنده، کشور میهمان این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.
آلمان که امسال با انبوه بی سابقه ورود مهاجران به خاک خود مواجه شده است این بخش از مردم را نیز فراموش نکرده و برای آنها بلیت رایگان و دیدارهای سازماندهی شده ترتیب داده است.
انتظار می رود که مساله دسترسی اردوگاههای پناهندگان به فرهنگ در نمایشگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت و انتظار می رود که فدراسیون نویسندگان آلمان خواستار همبستگی با کسانی شود که خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.
این نمایشگاه به مدت پنج روز باز خواهد بود و مسئولان انتظار دارند که 300 هزار نفر از آن بازدید کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: