انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
مراسم اختتامیه و اهدای تندیس به برگزیدگان نخستین جشنواره طراحی صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش ختابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، در این مسابقه حدود ۳۰۰ طراح صنعتی آثار خود را در 12 گروه تخصصی طراحی و ارائه کرده بودند که هیئت داوران در مرحله نخست، ۴۶ طرح برتر را از میان حدود ۳۰۰ طرح صنعتی ارائه‌شده انتخاب و سپس از میان آن‌ها، سه طرح را به‌عنوان برترین طرح‌ها انتخاب کردند.

دوازده گروه تخصصی این جشنواره شامل لوازم منزل، لوازم اداری، وسایل نقلیه، طراحی شهری، مبلمان، روشنایی، ایمنی و امنیت، بهداشت و سلامت، ورزش آموزش و سرگرمی، بسته‌بندی، طراحی پوشاک و زیورآلات، ارتباطات و سیستم‌های تعاملی بود.

در ابتدای مراسم، احمد عابدینی - دبیر جشنواره ملی طراحی صنعتی - هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد ارتباط و اتصال میان طراحان و دانشجویان ایرانی با صنعت کشور دانستد و دلیل آن را احساس نیاز جامعه به طراحی‌های جذاب و نوآورانه بر پایه الگوهای ایرانی و اسلامی در محصولات تولیدی کشور دانست.

در بخش دیگری از اختتامیه نیز داوود اکبری که در بخش طراحی صنعتی وزرات صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار است، از تمایل این وزارتخانه برای انجام اقدامات توسعه‌بخش حوزه طراحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: پیدا کردن راهکار و بسترهای قانونی برای جایگاه حرفه طراحی صنعتی و نیز به‌وجود آوردن جامعه صنفی طراحان صنعتی مانند دیگر رشته‌ها، از جمله اهدافی است که وزارت صنعت با همکاری دانشگاه‌ها و جامعه طراحی صنعتی سعی در به تحقق رساندن آن دارند.

اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره طراحی صنعتی ایران شامل اساتید و فعالان حوزه طراحی صنعتی مانند دکتر چوپانکاره - رئیس دانشکده طراحی صنعتی دانشگاه تهران -، دکتر خرم - مدیر گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت -، سیدجواد ظفرمند - معاون پژوهشی دانشگاه شیراز - و سیدرضا لاهیجی - یکی از مسؤولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران - بودند.

علاوه بر تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی این جشنواره برای برگزیدگان اول تا سوم هر گروه، هیئت داوران طرح‌هایی را نیز شایسته تقدیر دانستند.

همچنین در بخشی از مراسم اختتامیه، دانشجویان رشته طراحی صنعتی به اجرای یک نمایش طنز که به مشکلات طراحی صنعتی در ایران اشاره داشت، پرداختند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه جشنواره ملی طراحی صنعتی عصر ١٨ مهرماه با حضور سیدمحمدحسین سجادی نیری - دییر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری -، داوود اکبری - فعال در حوزه طراحی صنعتی وزرات صنعت، معدن و تجارت - و نیز فعالان حوزه طراحی صنعتی برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: