انتشار: ۲۳:۴۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
نخستین روز(جمعه) هفته فرهنگی ایران در الجزایر با رونمایی از یک نسخه کمیاب از قرآن کریم و چند محصول فرهنگی از جمله فیلم های بهروز افخمی و رضا کریمی، همچنین نمایش زورخانه ای و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی ایران همراه است.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، در مراسم هفته فرهنگی ایران جمعی از شخصیت های فرهنگی و هنری کشور مان همچون بهروز افخمی کارگردان٬ مرجان شیر محمدی نویسنده و فیلمنامه نویس و کیوان ساکت نوازنده و آهنگ ساز شرکت دارند.

هیاتی از ایران به سرپرستی «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان نیز در این مراسم حضور یافته است.

عزالدین محمد میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر در مراسم استقبال از هیات ایرانی به اهمیت حضور ایران در جشنی موسوم به «قسنطینه پایتخت فرهنگ عربی» گفت: حضور قوی هیات ایرانی در این جشنواره نشان از اهمیت و روابط منحصر به فرد دو کشور دارد.

میهوبی یادآور شد که چشم انداز و گسترش همکاری فرهنگی دو کشور، محور دیدار وی با ترکمان خواهد بود.

وزیر فرهنگ الجزایر همچنین حرکت روبه رشد فرهنگی ایران در زمینه های مختلف به ویژه در رابطه با سینما را ستود.

ترکمان نیز گفت و گوی خود با وزیر فرهنگ الجزایر را مفید دانست و آن را فرصتی مناسب برای بررسی امکان گسترش روابط فرهنگی دو کشور دانست.

رضا عامری سفیر ایران در الجزایر نیز از آمادگی کشورمان برای گسترش و تحکیم روابط فرهنگی و همکاری در زمینه های مختلف علمی٬ هنری و حضور در نمایشگاه ها و نشست های تخصصی خبر داد.

پیشتر در تیر ماه گذشته، سفیر ایران در الجزایر در دیدار با وزیر فرهنگ این کشور نسبت به راه های گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور و شرکت ایران در این برنامه فرهنگی بحث و تبادل نظر کرده بود.

میهوبی در دیدار خود از ایران با اشاره به خواست دولت و ملت الجزایر برای گسترش روابط فرهنگی و هنری با ایران٬ خواستار افزایش همکاری ها به ویژه در حوزه سینما شد.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی ایران در الجزایر گام مهمی در ارایه فرهنگ و تمدن ایرانی به ملت های مسلمان و از جمله مردم الجزایر است، افزایش روابط میان نویسندگان٬ هنرمندان و فعالان حوزه علمی و فرهنگی هر دو کشور را خواستار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: