انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
کارگاه تهیه‌کنندگی تئاتر که قرار بود با حضور استادان خارجی از 18 مهرماه برگزار شود، در آستانه برگزاری به دلایلی نامعلوم لغو شد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، نورالدین حیدری‌ماهر تهیه‌کننده و مدیر تولید تئاتر که یکی از متقاضیان حضور در این کارگاه بوده است گفت: قرار بود دوره اول این کارگاه از 18 مهرماه تا پانزدهم آبان‌ماه برگزار شود و از ما خواسته شده بود برای حضور در این کارگاه رزومه خود را ایمیل کنیم و مبلغ یک میلیون تومان برای حضور در دوره اول بپردازیم و همچنین اعلام شده بود که پس از اتمام دوره، مدرک هم به ما می‌دهند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام کردیم و هفته پیش هم پول را واریز کردیم، اما چند روز پیش از برگزاری کلاس‌ها، اعلام شد کارگاه لغو شده و از ما خواستند شماره کارت بدهیم تا پول‌مان را پس بگیریم.

حیدری ماهر ادامه داد: از آنجا که در ایران زندگی می‌کنیم و با برنامه‌ریزی‌های کشورمان آشنا هستیم، اصلا از این موضوع تعجب نکردم بلکه برعکس وقتی که اعلام کردند، می‌خواهند چنین کارگاهی را با حضور استادان خارجی برگزار کنند، تعجب کردم.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از دلایل لغو این کارگاه افزود: هیچ دلیل مشخصی برای این موضوع عنوان نشد. متاسفانه همه ما محافظه‌کاریم و شاید بسیاری از دوستان دلایل لغو برگزاری این کارگاه را می‌دانند اما ترجیح می‌دهند سکوت کنند و این خیلی بد است.

این تهیه‌کننده تئاتر ادامه داد: ما با همین ترجیح‌دادن‌هایمان خیلی از مسائل را مسکوت می‌گذاریم، در حالیکه نمی‌توان آنها را ریشه‌یابی کرد و برایشان راه‌حلی ارائه داد، به همین دلیل همیشه در برخی برهه از زمان متوقف می‌شویم.

حیدری ماهر افزود: در این وضعیت ما هنرمند جوانی مانند رضا ثروتی که بدون محافظه‌کاری حرف‌هایش را می‌زند، به پرگویی و پروپاگاندا محکوم می‌کنیم. در حالی که او برعکس بقیه حرف‌هایش را می‌زند و تاوانش را هم می‌دهد.

قرار بود کارگاه تهیه‌کنندگی تئاتر با همکاری گروه هنرهای اجرایی "ویرگول" و اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: