انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
آثار اولین «جشنواره‌ نقاشی کودکان بیمار» همزمان با آغاز هفته‌ ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش درآمده‌اند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری فارس، تشکل «سلامت و هنر» که از دو ماه قبل اقدام به برگزاری مسابقه‌ای برای کودکان بیمار کرده بود، آثار برگزیده‌ی این مسابقه‌ی نقاشی را به نمایش عموم گذاشته است. کودکانی از سرتاسر جهان که تجربه‌ی بستری شدن در بیمارستان را داشته‌اند، آثار خود را به این مسابقه ارسال کرده‌اند.

«سلامت» موضوع اصلی این مسابقه بوده که شرکت‌کنندگان 26 کشور دنیا در چهار گروه سنی در آن شرکت کرده‌اند. قرار است آیین اختتامیه‌ی این جشنواره همزمان با روز جهانی کودک در روز 16 مهرماه برگزار شود.

در همین حال، از روز چهارشنبه 15 مهر و هم‌زمان با برگزاری هفته‌ی ملی کودک بخشی از 200 اثر منتخب این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به نمایش درآمده است. در اولین روز از این هفته که به اسم «کودک، سلامت و ایمنی» نام‌گذاری شده این نمایشگاه افتتاح شد و تا پایان هفته‌ی ملی کودک در 21 مهرماه بازدیدکنندگان فرصت دارند از این آثار دیدن کنند.

گروه «سلامت و هنر» گروهی مستقل است که در چهار سال اخیر فعالیت‌هایی را جهت شادی و سلامت روان کودکان انجام داده است. چندی پیش این گروه در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به جمع‌آوری عروسک‌های دست دوم برای تجهیز اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودکان کرده بود.

این گروه در اقدام بعدی فراخوانی را منتشر کرد تا بخشی از نیازها، آرزوها و رویاهای کودکان و نوجوانان بستری در بیمارستان‌ها را در قالب نقاشی‌های آنان به نمایش بگذارد.

این آثار هم‌زمان در تهران و سی شهر دنیا به نمایش درآمده‌اند. کودکان بیمار در این نقاشی‌ها به تصویر اتاق خود در بیمارستان، نگاه خود به سلامتی و... پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی فعالیت‌های داوطلبانه‌ی این گروه به آدرس www.healt-art.tums.ac.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه عروسک‌های بیست کشور دنیا، در کنار غرفه‌ی اهدای کتاب برای تجهیز 1000 کتاب‌خانه‌ی مدارس روستایی و نمایش فیلم و اجرای تئاتر از بخش‌های مهم نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در خیابان حجاب تهران است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: