انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک با عنوان «منال و ملوچگ» شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان و هنرمندان شاعر در شهرستان ایوان به کار خود پایان داد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، این جشنواره به مدت دو روز با حضور شاعرانی از شش استان غرب کشور شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی در شهرستان ایوان از توابع استان ایلام برگزار شد.

در این جشنواره با رای داوران عبدالرحمن فهیمی از کردستان، لیلا وزیری از کردستان، حمزه کرمی از کرمانشاه، فریدون میراحمدی از کرمانشاه، سوران حسینی از کردستان، کیومرث بلده از کرمانشاه، میثم خورانی از ایلام، سمیه مهری از ایلام، اسلام شاهمرادی از کرمانشاه و نورالدین آزادی از ایلام به عنوان برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این جشنواره آژوان رازیانی، مجتبی کارخواهی، ابوذر کردپور، ابراهیم حافظ نژاد، میلاد امان الهی، پریسا ناصری، جلال کمری، فاطمه نامی و جمشید ویسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

رضا موزونی به عنوان پیشکسوت و از پایه گذاران شعر کردی کودک از استان کرمانشاه که نقشی بی بدیل در شکل گیری شعر کودک داشته نیز در این جشنواره مورد تقدیر و جایزه ویژه مه لوچگ زرین را دریافت کرد.

داوری دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک با عنوان منال و مه لوچگ را رضا موزونی، عدنان برزنگی، محمدرضا رستم پور و سید آرمان حسینی بر عهده داشتند.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این جشنواره به مناسبت هفته ملی کودک برگزار و پس از اعلام فراخوان 300 اثر از 90 شاعر منطقه غرب کشور به جشنواره امسال ارسال شد.

عمران خودآموز تاکید کرد: پراکندگی گویش های مختلف کردی از شهرهای مختلف غرب کشور نظیر لری، لکی، سورانی، کلهری و غیره در جشنواره امسال بیشتر بوده است.

وی شعرخوانی شاعران کودک، موسیقی کودک، برگزاری نشست های تخصصی شعر کودک و شعرخوانی کودکان را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره منطقه ای برشمرد.

معاون اداره ارشاد اسلامی ایلام شناسایی استعدادها در حوزه شعر کودک و تبادل افکار و آرا شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی با گویش های کردی، لری و لکی را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

15 تا 21 مهرماه در سالنامه رسمی کشور بعنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: