انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
ین روزها فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف در حال نمایش هستند. مجمو‌عه متنوعی که هر ذائقه‌ای را برای آمدن به سینما تحریک می‌کند. از فیلم‌های نوگرا گرفته تا کمدی، اجتماعی، عاشقانه و حتی دفاع مقدسی عاشقانه.


به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سینماهای کشور در اولین ماه نیمه دوم سال در حال نمایش فیلم‌های «محمد رسول‌الله»، «دوران عاشقی»، «قندون جهیزیه»، «مردن به وقت شهریور»، «مزار شریف»، «دلتنگی‌های عاشقانه»، «دو دوست» و «360 درجه» هستند. 

در کنار جریان اصلی اکران نیز فیلم‌هایی هم‌چون «روغن مار» ساخته علیرضا داوودنژاد، «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» به کارگردانی شهرام مکری، «داره صبح میشه» اولین فیلم سینمایی یلدا جبلی، «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی، «باز هم سیب داری؟» بایرام فضلی، «ذوب شدن پادشاه» ساخته هوتن زنگنه‌پور و «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور و بازی فاطمه معتمدآریا در سالن‌های گروه هنر و تجربه نمایش داده می‌شوند.

مجموعه‌ای از ژانرهای متنوع که هر ذائقه‌ای را برای کشاندن به سالن‌های سینما ترغیب می‌کند. از فیلم‌های نوگرا گرفته تا کمدی، اجتماعی، عاشقانه و حتی دفاع مقدس عاشقانه. این تنوع و استقبالی که مردم برای رفتن به سینما دارند موجب شده این روزها بلیت سینما به سختی برای تماشای برخی فیلم‌ها موجود باشد و در برخی موارد تماشاگران در ردیف اول یا روی صندلی‌های پلاستیکی فیلمی را تماشا کنند.

فروش «محمد رسول‌ الله»  پس از 44 روز  از مرز 9 میلیارد تومان گذشت.  فیلمِ علیرضا رییسیان با فروش دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی و فیلمِ هاتف علیمردانی با فروش حدود دو میلیاردی دیگر فیلم‌های پرفروش این روزهای سینما هستند.

در هفته‌ای که گذشت؛ پروانه نمایش «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند و «ارغوان» ساخته کیوان علی‌محمدی صادر شد که در روزهای آتی اکرانشان آغاز خواهد شد.


 نام فیلم  کارگردان  تهیه‌کننده  تعداد روز نمایش  تعداد سالن  فروش تهران  فروش شهرستان  فروش کل
 دوران عاشقی  علیرضا رییسیان  علیرضا رییسیان   63 روز  20 سالن  یک میلیارد و 610 میلیون تومان  790 میلیون تومان  دو میلیارد و 400 میلیون تومان
قندون جهیزیه   علی ملاقلی‌پور  سعید سعدی   56 روز  28 سالن  یک میلیارد و 50 میلیون تومان  330 میلیون تومان  یک میلیارد و 380 میلیون تومان
 مردن به وقت شهریور  هاتف علیمردانی   هاتف علیمردانی  69 روز  37 سالن  یک میلیارد و 140 میلیون تومان   785 میلیون تومان  یک میلیارد و 925 میلیون تومان
 مزار شریف  عبدالحسن برزیده  منوچهر شاهسواری  28 روز  25 سالن  130 میلیون تومان  105 میلیون تومان  235 میلیون تومان
  دلتنگی‌های عاشقانه  رضا اعظمیان  محمدرضا شرف الدین  21 روز  22 سالن  93 میلیون تومان  23 میلیون تومان  116 میلیون تومان
 دو دوست  محمد بانکی  اصغر بانکی  21 روز   20 سالن 110 میلیون تومان -  110 میلیون تومان
 360 درجه  سام قریبیان  فرامرز قریبیان  7  روز  25 سالن  75 میلیون تومان -  75 میلیون تومان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: