انتشار: ۲۳:۲۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
عروسک‌های بومی و محلی بیست کشور دنیا همزمان با هفته‌ی ملی کودک در تهران به نمایش درآمده‌اند.
عروسک‌های 20 کشور دنیا در راه تهران

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از تسنیم، از 15 تا 21 مهرماه موزه‌ی کودک کانون گنجینه‌ای از عروسک‌های بین‌الملل خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری به نمایش گذاشته است. بازدیدکنندگان بخش نمایشگاه‌ هفته‌ی ملی کودک می‌توانند به رایگان از نگارخانه‌ی این مرکز دیدن کرده و با 100 عروسک از کشورهای مختلف جهان آشنا شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چندی قبل و در اولین جشنواره‌‌ی ملی اسباب‌بازی، موزه‌ی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از عروسک‌های محلی و بومی ایران را به نمایش گذاشته بود تا کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان با گوشه‌ای از فرهنگ و هنر بومی کشور آشنا شوند؛ این بار و در ادامه‌ی این فعالیت، عروسک‌های متنوعی از کشورهای پنج قاره به نمایش گذاشته شده است.

عروسک‌های این نمایشگاه از کشورهایی همچون استرالیا، مکزیک، قزاقستان، گرجستان، لهستان، اسلوونی، هندوستان، آرژانتین و.... هستند.

این عروسک‌ها که لباس‌های بومی سرزمین‌های دیگر را به تن دارند، هرکدام معرف آداب، سنت‌ها و فرهنگ یکی از 20 کشور شرکت‌کننده هستند. جهت اطلاع‌رسانی بهتر تاریخچه و نام هر عروسک نیز در کنار آن ارایه شده است.

فرانسیس عروسک سمبلیک بلژیک است که نماد زندگی پیروزمندانه و نبرد در برابر زشتی و پلیدی است. آنا، امینیا، مارا و حنا چهار عروسک هم‌شکل با لباس‌های متنوع‌اند که به تنوع قومی نژادی کشور بوسنی می‌پردازد.

در نمایشگاه عروسک‌های ملل، عروسک‌هایی از یکی از کمپانی‌های عروسک‌سازی جمهوری چک نیز به نمایش در آمده است. این کمپانی از سال 1936 و جهت حفظ فرهنگ این کشور اقدام به تولید عروسک‌هایی با لباس‌های محلی کرده است.

براساس این گزارش از صبح روز چهارشنبه و همزمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک، نمایشگاه عروسک‌های بین‌الملل با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است. بازدیدکنندگان همه روزه می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر از این نمایشگاه در خیابان حجاب تهران دیدن کنند.

هفته‌ی ملی کودک صبح با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» از صبح روز 15 مهر آغاز به کار کرده و تا 21 مهرماه با برگزاری نمایشگاه، غرفه‌های سرگرمی و ایستگاه‌های هنری و اجرای روزانه‌ی تئاتر و فیلم ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: