انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
آثار هنرمندان نامدار مینیاتور کشور در دومین دوره حراج ملی که روز جمعه 17 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار می شود، به فروش می رسد.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی حراج ملی، علاقه مندان آثار هنری هنرمندان از جمله حسین بهزاد می توانند آثار این هنرمندان را در دومین حراج ملی خریداری کنند.

مینیاتوری از این هنرمند برجسته کشور با قیمت پایه 80 میلیون تومان در این رویداد عرضه شده است.

یکی دیگر از آثار عرضه شده در این رویداد اثری متعلق به کمال الدین بهزاد است که با قیمت پایه 150 میلیون تومان است.

نام محمد خزائی با اثر مینیاتوری که به صورت پایه 70 میلیون تومان قیمت گذاری شده است، در فهرست صاحبان آثار حاضر در حراج ملی قرار دارد.

یکی دیگر از آثار مینیاتور عرضه شده در دومین حراج ملی را محمد علی زاویه خلق کرده که برای این اثر 140 میلیون تومان قیمت پایه تعیین شده است.

نام میرزا آقا امامی، محمود فرشچیان و حسین خطائی نیز با آثاری که به ترتیب 750 ، 350 و 60 میلیون تومان قیمت دارند، در فهرست صاحبان آثار موجود در حراج ملی دیده می شود.

در این حراج آثاری از خوشنویسان دیگر نیز در این حراج عرضه شده اند از جمله تابلوهای خوشنویسی متعلق به میرعلی هروی با قیمت پایه 30 و وصال شیرازی با قیمت 80 میلیون تومان.

همچنین علاقه مندان آثار آیدین آغداشلو می توانند اثری از وی را در دومین حراج ملی خریداری کنند. اثری از این هنرمند برجسته کشور با قیمت پایه 150 میلیون تومان در این رویداد عرضه شده است.

از نقاشان بنام کشور نیز آثار متعددی در این حراج وجود دارند از جمله تابلوهایی متعلق به رضا مافی با قیمت پایه 110، حسین قوللر آغاسی با قیمت پایه 80 و فتح الله قوللرآغاسی به مبلغ پایه 50 میلیون تومان.

بر اساس این گزارش، در این حراج، صنایع دستی نیز عرضه شده اند. برای مثال جام فیروزه کوبی که حاصل هنر دست علی نیکوبخت و منصور حافظ پرست محسوب می شود، از جمله آثار شاخص دومین حراج ملی است. این اثر به صورت پایه 50 تا70 میلیون تومان قیمت دارد.
جام مینای نقره دیگری نیز در این حراج عرضه شده که ساخته دست شکرالله صنیع زاده است. این اثر 50 تا70 میلیون تومان قیمت پایه دارد.
بازدید از نمایشگاه این آثار که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 مهر برقرار است برای عموم مردم آزاد محسوب می شود.

در دومین دوره حراج ملی، مجموعه داران و علاقه مندان به آثار هنری سنتی و صنایع دستی ایران می توانند در رقابتی برای خرید آثاری از هنرمندان برجسته کشور شرکت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: