انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
حامد بهداد هنرمند که علاوه بر بازیگری، خواننده‌ هم هست و با گروه «دارکوب» همکاری می‌کند، حالا نتهیه‌کننده‌ی آلبوم موسیقی هم شده‌است.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، حامد بهداد در نشست خبری آلبوم «سَمبَل» اعلام کرد قصد دارد از دیگر خوانندگان خراسانی هم حمایت کند. او گفت:« در مشهد و حومه این شهر گروه‌های فعالی را می‌شناسم که دوست دارم از آن‌ها حمایت کنم. بعد از همکاری در فیلم گربه‌های ایرانی با بهمن قبادی، با گروه‌های زیرزمینی زیادی آشنا شدم و فکر کردم که این یک موضوع بسیار مهم است. موسیقی زیرزمینی معنی و مفهوم دیگری برایم داشت. موسیقی که میل به آمدن روی زمین دارد. در واقع این موسیقی‌ها سیاسی نبود و فکر کردم باید حمایت شود.»

بهداد درباره‌ی سبک این آلبوم ظهارداشت:« من در زمانی که در دانشگاه حضور داشتم بین گفتگوهایی که میان بچه های موسیقی می شنیدم ، متوجه این نکته شدم که فواصل موسیقی خراسان مو به مو به موسیقی جز و بلوز نزدیک است. ما خراسانی‌ها هم معمولا صدایمان چپ‌کوک است و این به شغل اجدادمان برمی‌گردد؛ یعنی زراعت و سرودهای طایفه‌ای و قومی در این موضوع دخیل است.»

او درباره‌ی انتشار آلبوم‌هایی با مضمون موسیقی نواحی ادامه داد :«تولید آثاری چون آلبوم «سمبل» می تواند ویژگی های برجسته موسیقی نواحی ما را به مخاطبان بیشتر بشناساند.»

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا با وجود فعالیتش در زمینه‌ی موسیقی و انتشار تک آهنگ تا به حال آلبومی از خودش منتشر نکرده، گفت:«من هنرمندی هستم که از حاشیه یک شهرستان به مرکز پایتخت رسیدم و درباره خودم هم صادقانه اعتراف می‌کنم که صدای خوبی ندارم. البته علاقه‌ام به موسیقی و استعدادم در این زمینه را انکار نمی‌کنم و همکارم با گروه‌های حرفه‌ای گواه همین مساله است. و اگر قرار باشد قطعا بین خواندن و مردن یکی را انتخاب کنم ، قطعا انتخاب من خواندن خواهد بود. من می خواهم ساز بزنم و آواز بخوانم و به قضاوت‌های سطح پایین و دلخراش هم اهمیتی نمی‌دهم.فعلا میلی برای انتشارآلبوم ندارم اما اگر  زمانی هم بخواهم برنامه ای را اجرا کنم ترجیح می دهم یک اجرای زنده خیریه باشد که در آن از دستمزد خبری نباشد و از شهرتم در این راه استفاده کنم.»

بهداد با اشاره به موسیقی پاپ کشورمان گفت:« نقد من به موسیقی پاپ کشورمان این است که متاسفانه بسیاری از شیوه‌های خوانندگی درست  و اصولی موسیقی پاپ کم‌رنگ شده‌اند و آثار موسیقی پاپ به نوحه خوانی و مداحی تبدیل شده‌‌اند. البته این دلیل بر بد بودن مداحی نیست. بلکه هر سبکی باید به شکل درست خودش اجرا شود. هم خوانندگی هم مداحی.»

 حامد بهداد در انتهای صحبت‌های خود بر لزوم حمایت صدا و سیما از جوانان در زمینه‌ی موسیقی تاکید کرد و گفت:« سازمان صدا و سیما باید از موسیقی حمایت کند و روی استعدادهای جوان سرمایه گذاری کند. اما متاسفانه رفتارهای رسانه ملی مانند پیرمرد سالخورده‌ای است که تمایلی برای حمایت از هنرمندان ندارد. در حالی که بهتر است رفتاری شبیه به یک جوان 16 ساله در این زمینه داشته باشد.»

بهداد در آخر گفت این آلبوم را به هنرمند بزرگ شهرمان «حبیب الله بی‌‌گناه» تقدیم می‌کنیم.

در بخش دیگری از این نشست  احمدرضا عبیدی خواننده‌ی این آلبوم درباره‌ی دلیل انتخاب نام  آلبومش گفت:« سَمبَل یک کلمه کاملاً ایرانی است و من در سال‌های زندگیم با این واژه خیلی درگیر بوده‌ام. به نظر من سَمبَل کاری در بسیاری از کارهای ما باعث به وجود آمدن نتایج بد و جبران ناپذیری می‌شود. به همین دلیل دوست داشتم این کلمه را بزرگ کنم و برای نام البومم از آن استفاده کردم.»

عبیدی که نام هنری «ججو» را برای خودش انتخاب کرده درباره‌ی انتخاب این نام هم این‌طور توضیح داد:« من به نادر شاه افشار علاقه‌ی خاصی دارم ججوخان هم یکی از سرداران سپاه نادرشاه بود که با روس‌ها می‌جنگید. من این عنوان را برای خودم انتخاب کردم تا به نوعی ارادتم را به سرداران خراسان بیان کنم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: