انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
خبر درگذشت هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون هما روستا از کیلومترها دورتر خانواده هنر و مردم را داغدار کرد. اینک علاقه مندان و دوستداران این هنرمند فقید گردهم آمدند تا این مسافر دیار باقی را با شکوه هرچه تمام تر تا جایگاه ابدیش (قطعه هنرمندان ) بدرقه کنند.
به گزارش تابناک فرهنگی، پیکر زنده یاد هما روستا، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران روز سه شنبه با حضور جمعی از هنرمندان، دوستداران و خانواده اش از جمله مادر و فرزند داغدار و مردم تشییع شد.

جمع زیادی از هنرمندان، مدیران و مردم دوستدار هنر برای حضور در این مراسم در خانه هنرمندان گرد هم آمدند تا بتوانند با حضورشان غم خانواده آن سفر کرده به دیار باقی را کاهش داده و تسلی دل بازماندگان باشند.

هرگز لبخند از چهره هما روستا ترک نشد
این مراسم با قرائت قرآن توسط مرتضی یراقبافان صورت گرفت و پس از قرائت قرآن و فاتحه برای شادی روح آن مرحوم، مدیرعامل خانه هنرمندان با حضور پشت تریبون با ابراز تاسف از واقعه جانگذار منا و تسلیت این فاجعه به بازماندگان و همچنین تسلیت به خانواده هما روستا و جامعه هنری کشور، گفت: امروز روز پر دردی است، امروز در کنار هم جمع شدیم تا یک بار دیگر از دست دادن هنرمندی دیگر را با هم به عزا بنشینیم.

مجید سرسنگی با اشاره به برگزاری مراسمی مشابه طی سال های گذشته برای حمید سمندریان همسر زنده یاد هما روستا، گفت: امروز هم شاهد مراسم تشییع همسر و همراهش و کسی که سال ها درد و رنج را تحمل کرد اما لحظه ای لبخند از لبانش دور نشد هستیم.

وی ادامه داد: بانوی تئاتر ایران جسمش در زیر خاک آرام خواهد گرفت و روحش در آسمان به همراه همسرش شاد و سرخوش خواهد بود.

مدیرعامل خانه هنرمندان افزود: هما روستا هنرمندی است که سال ها رنج کشید اما لحظه ای لبخند از لبانش دور نشد. او امروز به دیار باقی خواهد شتافت و من به نمایندگی از خانه هنرمندان و 12 انجمن این خانه درگذشت بانو هما روستا را تسلیت می گویم.

مدیرعامل خانه هنرمندان در ادامه ضمن تسلیت مجدد غم از دست دادن بانوی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به خانواده آن بزرگوار، از حضور تمامی حاضران در مراسم تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه محمود رضا رحیمی که اجرای برنامه را برعهده داشت با اشاره به بیماری زنده یاد روستا، گفت: از سال 89 بیماری او شروع شد و به خوبی توانست با بیماری به مبارزه بپردازد اما متاسفانه ما ایشان را از دست دادیم.

رفیق گرمابه و گلستان همدیگر بودیم/دیدار در ناکجا آبادها
در ادامه نیز رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران در پشت تریبون قرار گرفت و با بغض در گلو در حالی که متنی در دست داشت به قرائت آن پرداخت.

وی اظهار داشت: صحبت از هما روستا نیاز به نوشتن و تکرار ندارد اما به این دلیل که حالم بسیار بد بود متنی را آماده کردم تا آن را قرائت کنم.

وی افزود: هیچ وقت شانس کار کردن با او را نداشتم اما دیدار های گاه به گاه و مداومی با هم داشتیم دیدارهایی در ناکجا آبادهایی دور و نزدیک.

رخشان بنی اعتماد با بیان اینکه شک ندارم این وجهه شخصیت روستا برای خیلی ها شناخته نیست، گفت: او همواره از خودنمایی به دور بود در طول این سال ها هرجا که به حضور ایشان نیاز بود از ساعت ها صحبت با دختران رانده شده از خانواده تا جمع آوری هزینه درمان قلب بچه ای بیمار حاضر بود. هماروستا از جنسی بود که در آشفته بازار این روزها کمتر یافت می شود.

باغ آلبالو جایگاه ابدی هما روستا
ابراهیم حقیقی، طراح و گرافیست نیز به عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت و سخنانش را با قرائت شعری آغاز کرد و گفت: هما روستا سال ها بیماری و تنهایی را تاب آورد. در صحبت هایش به نمایشگاه عکسی از حمید سمندریان اشاره کرد که امسال قرار بود برگزار شود او هم حضور یابد اما فرشته مرگ آن سوی آب ها دستش را گرفت و به باغ آلبالو برد تا با حمید زیر آلاچیق باغ برای همیشه آرام بگیرد.

در ادامه حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر پشت تریبون قرار گرفت و در حالیکه حال خوشی نداشت با اشاره به اینکه محمد چرمشیر نمایشنامه نوشته بود و یکی از نقش های آن را قرار بود هما روستا برعهده بگیرد، بخشی از دیالوگ این نمایشنامه را خواند اما گریه و بغض تاب و توان ایستادن پشت تریبون را از او گرفت و نتوانست برنامه را ادامه دهد.

هما را به خدا و همسرش (حمید سمندریان) می سپارم
همچنین در ادامه این مراسم فاطمه رزمگاه مادر هما روستا با همراهی اطرافیان در حالیکه به سختی قدم برمی داشت پشت تریبون قرار گرفت و از مردمی که در مراسم حضور داشتند تشکر کرد و گفت: من همیشه دنبال همای خودم دویدم خیلی از من دور بود اما امروز برای همیشه دور می شود. به خدا و حمید می سپارمش از همه شما ممنون قدم همه به روی چشم.

کاوه سمندریان فرزند حمید و هما روستا به عنوان آخرین سخنران این مراسم با جمله ای کوتاه از مردم برای حضور در تشییع پیکر مادرش تشکر کرد و گفت: مادر همه شما را دوست داشت و برگشت تا کنار شما به آرامش برسد.

در این مراسم که با استقبال هواداران و مردم برگزار شد، جای خالی بسیاری از اهالی تئاتر و سینما و پیشکسوتان این عرصه به خوبی نمایان بود.

پیکر زنده یاد هما روستا ابتدا به سالن ناظرزاده کرمانی و سپس به سالن سمندریان انتقال و در نهایت به حیات خانه هنرمندان برای انجام مراسم منتقل شد.

مسعود فروتن، فرمان آرا، رخشان بنی اعتماد، پرویز پورحسینی، علی دهکردی، محمدحسن معجونی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، ایرج راد، عبدالحسین مختاباد، مهوش افشار پناه، و حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی از جمله چهره سرشناس حاضر در مراسم بودند.

مراسم تشییع پیکر هما روستا با خواندن نماز میت توسط سیدمحمود دعایی انجام شد و سپس پیکر این بازیگر تئاتر و سینما به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: