انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
غرفه‌ شهدای منا در حاشیه‌ هفته‌ ملی کودک و در نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌ کودکان برپا می‌شود که به مناسبت فاجعه منا، کودکان به ساخت پرستوهای دست‌ساز در آن می‌پردازند.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این غرفه قرار است دانش‌آموزان و کودکان بازدید‌کننده از نمایشگاه با حضور در یک غرفه‌ ویژه، با استفاده از هنر اوریگامی، طرح اوریگامی یک پرستو را بسازند تا هم‌زمان در این هفته، دسته‌ پرستوهای ساخته‌ شده از سوی مردم و بچه‌ها به عنوان یادبود این واقعه تلخ و عروج مظلومانه‌ زائران خانه‌ خدا ثبت شود.

الگوی ساخت این پرستوهای اریگامی به صورت فیلم یا عکس در سایت‌های اینترنتی موجود است و پایگاه خبری کانون نیز این نمونه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در عین حال مربیان کانون هم ساخت این کاردستی را در فضای نمایشگاه هفته ملی کودک به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

به گفته‌ مدیرعامل کانون پرورش فکری بازدیدکنندگان از برنامه‌های هفته‌ ملی کودک در آغاز بازدید از نمایشگاه، در این غرفه حضور یافته و به احترام خانواده‌های این عزیزان، با بازماندگان همدردی کرده و ضمن قرائت فاتحه، همدردی خود را با فرزندان و خانواده‌های این کشته‌شدگان ابراز می‌کنند.

هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر در خیابان حجاب تهران و همزمان در شهرستان‌ها و استان‌ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: