انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
برنامه تلویزیونی «نقد شعر معاصر» با اجرای سعید بیابانکی از سری برنامه های «نقد چهار» با نگاهی تخصصی به شعر معاصر از فردا ۱۲ مهر یکشنبه هر هفته روی آنتن شبکه چهار می رود.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از مهر، کوروش انصاری تهیه کننده برنامه «نقد شعر معاصر ایران» از سری برنامه های «نقد چهار» که از فردا یکشنبه ۱۲ مهر ماه روی آنتن می رود در این‌باره گفت: این برنامه زنده جزو اولین تولیدات تلویزیونی است که به طور تخصصی و متمرکز به شعر معاصر توجه و تمامی حواشی و اخبار پیرامون این مساله را به طور اختصاصی بررسی می کند.

وی افزود: این برنامه با اجرا و کارشناسی سعید بیابانکی، از منتقدان و شعرای معاصر جوان دعوت می کند تا هر بار پیرامون یک موضوع مشخص بحثی مطرح کنند. در کنار این بخش ها آیتم های مختلفی گنجانده شده که شعر معاصر را از نگاهی خاص و متفاوت تر مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

انصاری اشاره کرد: سعی کردیم چالش هایی ایجاد کرده و شعر معاصر را از تمامی زوایایی که تا به حال پنهان مانده بود با حضور کارشناس و مهمان مربوطه ارزیابی کنیم.

این تهیه کننده افزود: در خلال بحث، معرفی کتاب های شعر را هم در نظر داریم به این صورت که جواد محقق هر هفته چند کتاب را عنوان کرده و درباره آنها توضیح می دهد. در لابلای برنامه هم به اخبار تازه حوزه شعر و اتفاقات شعری می پردازیم.

وی درباره دیگر بخش های «نقد شعر معاصر ایران» توضیح داد: هر هفته سعی داریم تمام محافل شعری مختلفی که در گوشه و کنار با حضور جوانان که برنامه شعرخوانی دارند برگزار می شود، رصد کرده و گزارشی از این جمع ها در برنامه انعکاس دهیم.

انصاری گفت: سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است به بررسی و ارزیابی همه شاعران معاصر بپردازیم اما به هر حال ممکن است در برخی موارد معذوریت داشته باشیم و تمامی شاعران را نتوانیم پوشش دهیم. همانطور که مدیر شبکه چهار نیز پیش از این تاکید کرد ما در این شبکه خط و مشی سیاسی نداریم و هدف ما هم این است که با رعایت ارزش ها به بحث شعر معاصر بپردازیم.

وی در پایان اظهار کرد: برنامه تلویزیونی «نقد شعر معاصر ایران» هر هفته یکشنبه شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود و علاقمندان می توانند تکرار این برنامه را روز بعد ساعت ۱۶ از همین شبکه تماشا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: