انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: جایزه شهید آوینی که ویژه نمایش و تقدیر از فیلم های مستند منتخب حوزه ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، در ششمین دوره خود به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، جایزه شهید آوینی که از سال گذشته به عنوان بخش ویژه جشنواره بین المللی سینماحقیقت برگزار می شود، در سال جاری بین المللی شده و به استقبال نمایش جدیدترین فیلم های مستند با موضوع مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می رود.

سید مرتضی آوینی شهریور 1326 در شهر ری متولد و 20 فروردین 1372 در فکه به شهادت رسید. وی کارگردان فیلم مستند، روزنامه نگار حوزهٔ فرهنگی، مجموعه فیلم های مستند تلویزیونی او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته شده است.

بخش ویژه جایزه شهید آوینی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخورداراست و جایزه برگزیدگان این بخش هم تندیس جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120، 100، 80 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه بلند و کوتاه برگزیده ی هیات داوری است که در آیین پایانی جشنواره، به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

عموم تهیه کنندگان و مستندسازان ایرانی علاقمند به شرکت در جایزه شهید آوینی باید فرم شرکت در نهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت را روی وب سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم و عکس های صحنه فیلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1394 به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

در گزارش تاکید شده که علاقمندان شرکت در این بخش باید هنگام پُر کردن فرم اینترنتی شرکت در جشنواره سینماحقیقت، حتماً گزینه جایزه شهید آوینی را تایید کنند.

فیلم های خارجی بخش جایزه شهید آوینی هم از مجموع آثاری که به دبیرخانه جشنواره بین المللی سینماحقیقت ارسال شده است، توسط هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره انتخاب و معرفی خواهند شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت را روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار حقیقت بهترین راهنماست که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: