انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
هیوا مسیح، شاعر و نویسنده، کتاب «نظریه شعر سپید» که سخنان احمد شاملو درباره شعر و شاعری است در نشر دوستان در دست انتشار دارد.


هیوا مسیح، نویسنده و شاعر عنوان کرد: کتاب «نظریه شعر سپید» به شکلی کلی و مستند نظر احمد شاملو را درباره شعر سپید که پیش از این در هیچ کتابی منتشر نشده است، بازتاب می‌دهد.
 
وی افزود: احمد شاملو هیچ‌گاه کتابی درباره شعر سپید ننوشت در حالی که خودش شعر سپید را مطرح کرد. مخاطبان می‌توانند با خواندن این کتاب با نظریه شعر سپید آشنا شوند.
 
نویسنده کتاب «من از دنیای بی کودک می‌ترسم» ادامه داد: دو کتاب شعر دیگر با نام‌های «هم‌باشی صادقانه» و «لاسکوی نو» در دست انتشار دارم که به زودی از سوی انتشارات نگاه راهی بازار کتاب خواهد شد. در «لاسکوی نو» شخصیت یک روباه خلق شده است. شعرهای این کتاب درباره حرف‌ها، حالات و احوالات این روباره است که سویه‌ای انسانی دارد.
 
نویسنده کتاب «ببخشید هواپیماهای ما شهر شما را ویران کردند» توضیح داد: این کتاب داستانکی دارد که زندگی روباهی را توصیف می‌کند. شعرها در چهار بخش با نام‌های «روباهی در غار»، «روباهی در راه»، «روباهی در شهر» و «روباهی در غار» سروده شده است. این روباه هنگامی که به شهر می‌رود تغییراتی می‌کند و دوباره به غار بازمی‌گردد. در واقع او را در شهر خراب می‌کنند. قرار است این کتاب در انتشارات نگاه به شکل مصور منتشر شود.
 
مسیح اضافه کرد: «هم‌باشی صادقانه» در پاسخ به اشعاری سروده شده که از معنا فرار می‌کنند. شعرهای این مجموعه معطوف به معناست و معنا و پیامی را نشانه رفته و با زبانی ساده سروده شده است.
 
وی گفت: سه کتاب من در یک مجموعه به نام «سه کتاب» به تازگی منتشر شده‌اند. کتاب‌های «سه خشتی»، «شطح نو» و «نازک‌پری» نام سه کتابی است که در یک کاور از سوی انتشارات نگاه راهی بازار کتاب شده است.
 
هیوا مسیح متولد سال 1344 است و علاوه بر عرصه شعر در زمینه‌های روزنامه‌نگاری، سینما، عکاسی، تئاتر، مجسمه‌سازی و نقاشی نیز فعالیت دارد.
 
«سه خشتی: ترانه‌های کوچک کرمانج»، «تبعید به شما»، «کتاب هیچ»، «شبانی که دست‌های خدا را می‌شست»، «همسایه! چیزهایی امشب به یادم می‌آید»، «کتاب علت‌های عشق»، «ببخشید، هواپیماهای ما شهر شما را ویران کردند» (نامه‌ها و اشعار بچه‌های دنیا به پیرترین پدربزرگ دنیا)، «ما عشق را از بهشت به زمین آورده‌ایم»، «من از دنیای بی کودک می‌ترسم»، «من پسر تمام مادران زمینم»، «کتاب فقیر»، «کتاب آب» و «گزین‌ گفتار شمس تبریزی» عنوان برخی از آثار وی هستند.

منبع : ایبنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: