انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
آلبوم ایران جوان با آهنگ سازی پیمان سلطانی و با صدای شهرام ناظری با حضور جمعی از هنرمندان در شهرکتاب فرشته تهران رونمایی شد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایرنا، ایران جوان درباره سرودها و تصنیف های ملی میهنی است که شامل 3 اثر می شود که به صورت 4 ورسیون متفاوت (یک بار برای ارکستر آواز، یک بار برای گروه کر، یک بار برای پیانو و یک بار هم برای ارکستر و ساز سولو) اجرا شده اند. در حقیقت هر قطعه 4 ورسیون مختلف را به اجرا می گذارد که برای دانشجویان موسیقی هم مفید است.

این آلبوم موسیقی در قالب دو لوح شامل قطعات صوتی و لوح دوم شامل مستند بعد از فراموشی و همچنین قطعه تصویری ایران جوان را در خود جای داده است.

مجموعه قطعات به اجرا در آمده در این اثر عبارتند از سرزمین مادری -شعر ضیاالدین ناظم پور برای ارکستر و آواز ایران جوان (وطنم) شعر بیژن ترقی برای ارکستر و آواز باران -شعر ضیاالدین ناظم پور، برای ارکستر و آواز سرزمین مادری -برای پیانو / پیانیست آرمن مووسیسیان- ایران جوان (وطنم) -برای پیانو پیانیست مارگاریتا تووماسیان- باران -برای پیانو اجرای سمپل حامی حقیقی- سرزمین مادری -برای کر، پیانو و تنبک- ایران جوان (وطنم) -برای کر، پیانو و تنبک- باران -برای کر، پیانو و تنبک- سرزمین مادری -برای ارکستر و سنتور- ایران جوان ( وطنم) -برای ارکستر و تار- باران – برای ارکستر و سه تار- که ضمن این مجموعه ها که تکنوازی تار، سه تار و سنتور را پیمان سلطانی بر عهده داشته است.

یکی از هنرمندان در مراسم رونمایی، رونمایی از این آلبوم را ثانوی عنوان کرد و گفت: البته این آلبوم به نوعی از چندی پیش متون و آوازهای آن بر سر زبان ها افتاده و مردم کم و بیش با این اثر آشنا هستند.

اردشیر صالح پور این آلبوم موسیقی را ادامه موسیقی و ترانه سرایی ایرانی عنوان کرد که به نوعی مغفول مانده بود.

وی سر آغاز این اثر را دوره قاجاریه، مشروطیت و ناصری برشمرد که برگرفته از یک جریان تاریخی به شمار می آید.

وی ضمن تبریک به پیمان سلطانی(سازنده موسیقی و آهنگساز این آلبوم) ساخت این اثر را کاری زمانبر، پر دغدغه و پرزحمت برشمرد که در ادامه سرودهای ملی و میهنی کاری ارزشمند به شمار می آید.

صالح پور دوبخش باران و سرزمین مادری در این اثر را دل انگیز و بسیار ارزشمند توصیف کرد.
به گفته وی اینگونه آثار فاخر و ارزشمند در تاریخ موسیقی ایران ثبت و ماندگار خواهند ماند و به یک آهنگ ملی و میهنی تبدیل خواهند شد.

در ادامه این مراسم یکی از اساتید هنر موسیقی ایران نیز ضمن تبریک به سازنده و آهنگساز این اثر از آن به عنوان اثری یاد کرد که در راه ساخت آن دلاوری ها و دغدغه های فراوانی پیمان سلطانی کشیده است.

استاد پورامید افزود: برای ساخت این اثر پیمان سلطانی بالغ بر 15 سال وقت خود را صرف کرد تا اثری ماندگار و ارزشمند تولید کند.

در ادامه این مراسم نیز یکی از هنرمندان عرصه موسقی نیز گفت: مهمترین چیزی که در عصر حاضر با آن مواجه ایم این است که شنیدن در جامعه فرهنگ ما غلیه بر دیدن ندارد.

استاد میری افزود: غلیه دیدن باعث شده که صدا دیده نشود و لذا با دیدن است که ما می فهمیم و به سیر و هدف می رسیم.

وی تصریح کرد که جهان ایران هم جهان دیدن است و نه جهان شنیدن لذا باید صدا و موسیقی جای دیدن را در جامعه امروزی بگیرد که تولید اینگونه آثار می تواند گواه این مدعا باشد.

استاد میری نیز ضمن تبریک به پیمان سلطانی آهنگساز آلبوم ایران جوان، گفت: از این هنرمند موسیقی کشور آثار فاخر و ارزشمندی از جمله ایران خانم تولید شده که امروز شهره جهانی پیدا کرده و بسیاری از رسانه های خارجی نیز به آن پرداخته اند.

وی گفت: باید درباره این اثر که قرار است در آثار موسیقی کانادا در سال 2016ثبت و معرفی شود بیشتر اطلاع رسانی صورت گیرد.

دو غایب این مراسم شهرام ناظری (خواننده اثر) و پیمان سلطانی(آهنگساز اثر) بودند که برغم اطلاع رسانی صورت گرفته قبلی در مراسم حاضر نبودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: