انتشار: ۱۲:۰۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
فیلم «اورست» با فروش ۴.۹ میلیون دلاری در راس باکس آفیس بریتانیا قرار گرفت.
«اورست» انگلیسی‌ها را به سینما کشاند

ایندیپندنت نوشت، فیلم «اورست» ساخته بالتازار کورماکور با اقبال مخاطبان بریتانیایی روبه رو شد. این فیلم که محصولی از یونیورسال است در ۵۶۷ سالن سینما در سراسر بریتانیا به نمایش درآمد. جاش برولین و جیک جیلنهال از بازیگران این فیلم هستند.

گفته شده زمان اکران «اورست» هم مناسب بوده چون فیلم «مریخی» با بازی مت دیمون ۳۰ سپتامبر راهی سینماها می شود و انتظار می‌رود صدرنشین شود.

«اورست» فیلمی درام و اکشن ماجراجویانه است که چند اردوی فاجعه بار برای فتح قله اورست در سال ۱۹۹۶ را که منجر به کشته شدن هشت کوهنورد شد، تصویر کرده است. کورماکور که نیمه اسپانیایی نیمه ایسلندی است و تمام پروژه هایش را به تنهایی کارگردانی می‌کند، برای ساخت این فیلم با کوهنورد و فیلمساز افسانه ای آمریکایی یعنی دیو بریشیرز به جستجو برای مکان فیلمبرداری پرداخت. او هنگام وقوع ماجرای تراژیک سال ۱۹۹۶ در اورست حضور داشت.

به این ترتیب «افسانه» که هفته پیش فیلم اول باکس آفیس بریتانیا بود با فروش ۳.۸ میلیون دلار به مکان دوم رانده شد. این فیلم بیوگرافیکی گانگستری با بازی تام هاردی در نقش دو برادر دو قلو، هفته پیش در راس باکس آفیس بریتانیا جای داشت.

فیلم سوم باکس آفیس بریتانیا «دونده هزار تو: آزمون‌های سوزنده» بود که ۲.۴ میلیون دلار فروش کرد و تاکنون بیست درصد بالاتر از قسمت اول توانسته است مخاطبان را جذب کند.

فیلم چهارم باکس آفیس بریتانیا فیلم ترسناک و جدید ام.تایت شیمالان با عنوان «دیدار» بود که با کاهش فروش ۵۰ درصدی در دومین هفته اکرانش تنها موفق به فروشی ۷۵۲ هزار دلاری شد و در این جایگاه قرار گرفت. «مستقیم از کامپتون» هم که در مجموع ۱۲ میلیون دلار فروخته، سهم چهارمین آخر هفته نمایشش از این مبلغ ۴۶۲ هزار دلار بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: