انتشار: ۱۳:۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
به مناسبت تولد چارلز والتر ویلیامز

الهیات عاشقانه

چارلز والتر ویلیامز (1886-1886م) نویسنده و محقق بریتانیایی در 20 سپتامبر 1886 میلادی در شهر لندن متولد شد. وی یک خواهر داشت و تنها پسر ریچارد و مری ویلیامز بود.

ویلیامز تحصیلکرده ی مدرسه ی آلبانز مقدس بود، او پس از مدتی به عنوان یک خواننده به مطبوعات دانشگاه آکسفورد پیوست و به عنوان یکی از کارکنان آن جا باقی ماند و تا زمان مرگ خود به اعتبارش افزود و محبوب تر شد تا جایی که به عنوان مشاور ادبی در دفتر ناشر برگزیده شد.
او با اشتیاق به کارش می پرداخت بطوری که رفته رفته قسمت کوچکی از زندگی اش را گرفت.

ویلیامزدر سال 1912 اولین کتاب شعرش را با نام "پله ی نقره ای" منتشر کرد. وی با انرژی مضاعف سی و سه سال بعدش را سخنرانی کرد، نوشت و گفتگو نمود.

او گلچین های ادبی، تعدادی مقدمه، بیش از سی جلد کتاب شعر، نمایشنامه، نقد ادبی، داستان، زندگی نامه و تفاسیر کلامی را منتشر کرد.

ویلیامز از اعضاء وفادار به کلیسای انگلستان بود. در حالی که با مذهب شک گرایی  مدارای زیادی داشت.

شک گرایان اصراری بر اثبات و پافشاری بر عقاید خود و دیگران نداشته و همواره آماده شنیدن نظرات دیگرانند. شک گرایان ابایی از اعتراف به نادانی در مواردی که علم روز هنوز به جواب قطعی نرسیده ندارند (بر خلاف بسیاری مکاتب و ادیان که صرف ندانستن چرایی رخدادها را از براهین اثبات معبود خویش برمیشمارند). نیز در بسیاری موارد با وجود نظریات غالب، اقدام به تایید یا تکذیب موضوعی نمی‌کنند.

وی اعتقاد راسخ به لزوم وجود "شبهه توماس" در هر شخصی که وابسته به پاپ بود داشت.
او در نوشته هایش خودش را بیشتر وقفِ تبلیغ و جزئیات دو آموزه ی اصلی کرد. "عشق رومانتیک" و "آگاه شدن از تمام انسان های دنیا" .

و رمان های وی کاملا بیان کننده ی این آموزه هایش بود (آن  دسته از کتابهایش که در مورد هیجان روانی هستند) البته اشعار آرتوری او و در خیلی از کتاب های ادبی و تفسیر کلامی اش این نکات مشهود است.

شعر های اولیه ی وی به صورت سنتی است اما بعد ها پیروی از تاکید علم عروضی را که ساخته شده از روی یک چارچوب بود ترک کرد و آزادانه از سازماندهی قافیه های داخلی شعر میگفت.
شاید او را بتوان بهترین خداشناس غیر روحانی قرن نامید و کتابهایش را بهترین اسناد مکتوب در این زمینه تلقی نمود

"تاریخچه ی روح القدس در کلیسا" (1939)
"و او از بهشت نازل شده بود" (1938)
مهم تر از همه او علاقمند به راه هایی بود که  نشان دهنده ی  این نکته است که عشق های رومانتیک می توانستند کلید فهمیدن روابط ما با خدا باشند.

در واقع دیدگاه او متاسی از نقد و مداقه ی وی بر آثار دانته بود "شکلی از بئاتریس" (1943) همانی که الهام گرفته از دوروتی ال. سایرز و ترجمه شده به "کمدی الهی" انگلیسی است.

مجموعه ای از نوشته های کوتاه وی پوشش داده شده از طیف گسترده ای از علاقه های او است که ویرایش شده توسطِ آن ریدلر به همراه مقدمه ای از زندگینامه اش و منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال 1958 به عنوان تصویری از شهر می باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: