انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
مدیر موسسه رسانه‌های تصویری از انتشار بیش از 10 هزار فیلم در فضای مجازی خبر داد!

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، حسین مسافرآستانه در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی از فیلم‌های ارزشمند سینمایی امکان ورود به شبکه نمایش خانگی را ندارند؟ گفت:‌ فیلم‌ها تحت شرایطی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند و یکی از مهمترین این شرایط تقاضای متولیان پخش است؛ به این معنا که اگر پخش‌کننده‌ای متقاضی نباشد، امکان توزیع این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی نیست.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثار ارزشمند سینمایی بعد از انقلاب مشکلی برای پخش ندارند، اما مسئله اینجاست که بسیاری از پخش‌کنندگان تقاضایی برای پخش این آثار ندارند چرا که معتقدند توزیع این فیلم‌ها بازده مالی ندارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

مسافرآستانه در عین حال خاطر نشان کرد: برای اینکه این فیلم‌ها مهجور نشوند، سرویس فروش فیلم در فضای مجازی را راه‌اندازی می‌کنیم تا مخاطبان بتوانند به آرشیو چندین هزاره فیلم‌های سینمایی ایران و جهان دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: این آرشیو متفاوت با فیلم‌هایی است که به صورت اینترنتی از طریق بعضی سایت‌ها ارائه می‌شوند، چرا که این آثار از طریق سرویس vod و بدون مصرف اینترنت منتشر می‌شوند، یعنی کاربران می‌توانند با کمترین هزینه فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیر رسانه‌های تصویری با اشاره به شرایطی توزیع فیلم‌ها در جهان امروزی افزود: فروش فیزیکی در فضای فیزیکی خیلی مقرون به صرفه نیست، زیرا تولید و پخش این فیلم‌ها هزینه بالایی را می‌طلبد که این هزینه‌ها بر قیمت دی‌وی‌دی تأثیرگذار خواهد بود. اما فروش از طریق vod شیوه بسیار معقول و به صرفه‌ای است.

مسافر درباره زمان راه‌اندازی این سرویس گفت: در حال حاضر کار آن تمام شده است و به محض اینکه تأمین محتوا از طریق تهیه‌کنندگان انجام شود این سرویس را به همکاری اپراتورهای مخابراتی ارائه می‌کنیم که امیدوارم مهرماه رونمایی بشود.

وی همچنین با اشاره به قوانین صدور مجوز متذکر شد: شیوه صدور مجوز همان روال همیشگی را دارد و مالکان فیلم‌ها که پروانه آثار به نام آن‌ها صادر شده باشد، می‌توانند موافقیت خود را با پخش فیلم‌ها از این طریق اعلام کنند.

این مدیر هنری درباره احتمال ارائه آثار ارزشمند سینمایی پیش از انقلاب از طریق این شیوه توضیح داد: هیچ تفاوتی نمی‌کند. در این شیوه حتی فیلم‌های انیمیشن و فیلم‌های مستند کوتاه و بلند و حتی فیلم‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف و هر اثری که قابلیت ارائه در فضای مجازی را داشته باشد، قابل ارائه خواهد بود.

مسافر درباره تعداد فیلم‌هایی که در مرحله اول ارائه می‌شوند، گفت: حدس می‌زنم این سرویس از مرز 10 هزار فیلم آغاز شود. در حال حاضر بین پنج تا شش هزار فیلم آماده ارائه است و در بلندمدت قطعا چندین برابر خواهد شد. همه تلاش ما بر این است تا آرشیو تمام عیاری از سینمای ایران و جهان ارائه کنیم ضمن اینکه بیشتر فیلم‌های خارجی به صورت دوبله شده منتشر می‌شوند و بعضی هم با زیرنویس ارائه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بخشی از آثار قابل توجه سینما همچون بعضی از آثار عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، بهرام بیضایی و... در شبکه نمایش خانگی ارائه نشده‌اند و به گفته مسافرآستانه این فیلم‌ها عمدتا مشکل مجوز ندارند بلکه مشکل آن‌ها این است که پخش‌کنندگان باید متقاضی انتشار آن‌ها در این شبکه باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: