انتشار: ۲۳:۳۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
همزمان با روز شعر و ادب فارسی احمد مسجدجامعی، برنامه تهرانگردی خود را به دیدار با برخی شاعران اختصاص داد.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران - در برنامه هفتگی تهرانگردی‌اش با برخی شاعران دیدار و گفت‌وگو کرد.

او هدفش از این دیدارها را خارج کردن روز شعر و ادب فارسی از حالت مرده دانست.

مسجدجامعی ابتدا به نشر ثالث رفت و در آنجا شاهد رونمایی از ترجمه مجموعه شعر افتخارعارف - رئیس موسسه فرهنگی اکو - بود. در این مراسم، شاعرانی مانند مفتون امینی، سهیل محمودی، فواد نظیری (شاعر و مترجم)، علی زارعان و اندیشه فولادوند شعرخوانی کردند. همچنین حامد فومنی - فرزند مرحوم شیون فومنی - دو شعر از کتاب‌های پدرش خواند.

در ادامه، مسجدجامعی به خانه عبدالجبار کاکایی رفت و با این ترانه‌سرا دیدار کرد. کاکایی در این دیدار درباره ترانه سخن گفت و چند ترانه نیز خواند.

ادامه این تهرانگردی به خانه - موزه مهدی اخوان ثالث واقع در خیابان زرتشت اختصاص پیدا کرد که نوع دکوراسیون و تغییرات بنیادی و اساسی خانه و همچنین نبودن هیچ اثری از آثار و لوازم شاعر در این مکان، سبب شد تا این عضو شورای شهر تهران تأسف خود را از موضوع اعلام کند.

دیدار با ادیب برومند، فریبا مقصودی - تنها زنی که قرآن و شاهنامه فردوسی را خوشنویسی کرده است - و حمید سبزواری از دیگر برنامه‌های تهرانگردی مسجدجامعی در روز شعر و ادب فارسی بود. این برنامه در نهایت، به انجمن شاعران ایران ختم شد.

دیدار مسجدجامعی با شاعران در روز شعر و ادب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: