انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
بیوک ملکی، شاعر معتقد است که جریان شعر در شبکه‌های مجازی مسیر درستی را طی نمی‌کند و به جایی هم نمی‌رسد، چرا که همه‌شان سطح شعر را پایین آورده‌اند و با چند لایک راضی می‌شوند.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایبنا، ملکی به مناسبت روز شعر و ادب عنوان کرد: من از دوره دبیرستان به سرودن شعر می‌پرداختم. پدرم شاعر بود و همین امر باعث شد که من هم به سرودن علاقه‌مند شوم.
 
وی ادامه داد: در واقع پدرم و سروده‌های پروین اعتصامی دلیلی بود که به سرودن شعر روی آورم. در آن زمان با وجود این‌که پدر شاعری داشتم کسی برای شعر گفتن و نگفتن و کتاب خواندن و نخواندنم تصمیم نمی‌گرفت و به همین دلیل به شکل خود جوش شروع به خواندن و شعر گفتن کردم. در گام دوم  شعرهای اعتصامی مرا به سرودن ترغیب کرد.
 
این شاعر اضافه کرد: در مورد شاعران جوان و شعر جوان کشور باید بگویم که جوان‌هایی داریم که شعرهای درخشان می‌نویسند. بسیاری از شعرهای جوانان ما پخته است. اگر می‌خواهید نمونه‌ای از شعرهای آن‌ها را بشنوید به یکی از جلسه‌های حلقه مهر انجمن شاعران ایران یا دفتر شعر جوان مراجعه کنید.
 
ملکی افزود: جلسه‌های حلقه مهر انجمن شاعران ایران با مدیریت آقای ساعد باقری اداره می‌شود. اگر به یکی از این جلسه‌ها بیایید درخواهید یافت که شعر جوان کشور چه‌قدر پیشرفت کرده است. این شاعران جوان چه در شعر کودک و نوجوان و چه بزرگسال خوش می‌درخشند.
 
شاعر مجموعه شعر «کوچه دریچه‌ها» توضیح داد: با این حال در فضای مجازی کارهای خوبی در زمینه شعر انجام نمی‌شود. فضای مجازی در زمینه شعر حال و هوای آشفته‌ای دارد و هیچ حساب و کتابی هم آنجا دیده نمی‌شود. هر که احساس می‌کند سر سوزن ذوقی دارد شعرش را در صفحه شخصی‌اش قرار می‌دهد و از قضا با چند لایک راضی می‌شود.
 
وی در پایان یادآور شد: فضای مجازی فضای خوبی برای شعر معاصر نیست. شعرهایی که در فضای مجازی تولید می‌شوند اغلب سطحی‌اند و عمقی پیدا نمی‌کنند. مگر این‌که شاعر در مسیر درستی قرار داشته باشد و شعرش را هم در وهله بعد در فضای مجازی برای دیدن همه قرار دهد.
 
بیوک ملکی در سال 1339 در قزوين متولد شد. وی بعد از انقلاب كار خود را با مطبوعات، از جلسات شعر كيهان بچه‌ها شروع كرد و در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مركز راديو، حوزه هنري و انتشارات سروش فعالیت داشته است. «كلاغ‌پر» (مجموعه مشترك) 1362، «آفتاب و مهتاب» (مجموعه مشترك) 1364، «ستاره باران» 1366، «بر بال رنگين كمان» 1370، «پشت يك لبخند» 1371، «كوچه دريچه‌ها» 1376، «از هواي صبح» 1376 و «در پياده‌رو» 1379 از مجموعه شعرهای منتشر شده اين شاعر است.
 
«روزهای بادبادک» تازه‌ترین اثر این شاعر است که در تابستان امسال(1394) از سوی نشر مروارید راهی بازار کتاب شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • گربه سگ
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
شعر دهه نود متاثر از نقد های محافل ادبی ست در واقع شاعران برای رضایت منتقدین شعر می گویند ...
هیچ وقت مولانا و حافظ و عطار ووو برای رضایت فلان منتقد شعر نمی گفتند
از طرف دیگر رسانه های شنیداری و دیداری ما سطح تو قع مردم را پایین آورده اند و مردم شعر استخواندار را نمی توانند تشخیص بدهند دنبال شعر های آبکی می روند