انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
باز هم نمایش مستند تحسین شده «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی در گروه هنرو تجربه تمدید شد. اکران این مستند از ۲۸ اسفند ۹۳ آغاز شده و قرار است تا پایان مهرماه ادامه پیدا کند.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اکران «آتلان» بار دیگر تمدید شد تا این فیلم برای 7 ماه متوالی در سینماهای کشور اکران شود. در دوره جدید «آتلان» 11 اکران خواهد داشت که 6 مورد آن در تهران و 5 مورد دیگر در مشهد و اصفهان انجام می شود.

فردا سه شنبه اولین اکران دوره جدید آتلان در پردیس سینمایی فرهنگ در ساعت 17 انجام می شود. آخر هفته نیز این فیلم در خانه هنرمندان ایران بر روی پرده نمایش می رود.

مستند «آتلان» که جایزه بهترین فیلم مستند را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرد بیشترین جوایز جشنواره سینما حقیقت را هم دریافت کرده است که از آن جمله می توان به جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین تصویربرداری اشاره کرد.

در خلاصه داستان این مستند آمده است «علی، پدرش و برادرانش مربی اسب هستند. اسب تمام هستی آنهاست. ایلحان نام اسبی است که مقام‌های زیادی نصیب خانوادهٔ علی کرده. علی قرار است با پولی که از جوایز ایلحان و بقیه اسب‌هایش در می‌آورد ازدواج کند اما همیشه در کورس همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود....»

معین کریم الدینی، در مورد فیلم مستند بعدی خود که قرار است پس از «آتلان» ساخته شود می گوید: این فیلم درباره آدمی است که شرایط ویژه ای دارد و فیلم من قرار است به این فرد و جایگاه اجتماعی او کمک کند. مدتی با او صحبت کردم تا راضی شود که به جلوی دوربین من بیاید ولی هم اکنون به این می اندیشم که آیا این فیلم به او کمک می کند یا شرایط او را سخت تر می کند؟ پاسخ به این سوال تعیین کننده تولید این فیلم است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: