انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
در حالی به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم که طبق اعلام قبلی سیمافیلم تصویربرداری فاز سوم سریال «سرزمین کهن» باید در این روزها آغاز شود.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرنگار مهر، «تصویربرداری مرحله سوم سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی اواخر تابستان آغاز می‌شود،‌ در این فاز اتفاقات سال ۵۷ که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد به تصویر کشیده می‌شود.» این خبری است که روابط عمومی مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) فروردین ماه سال جاری در اختیار رسانه‌ها قرار داد و در حال حاضر نیز در سایت این مرکز در دسترس است و حال بر اساس این خبر این سوال پیش می‌آید که سرنوشت سریال متوقف شده «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی به کجا ختم شده است؟

همانطور که مرکز امور نمایشی سیما اوایل سال جاری اعلام کرده بود تصویربرداری مرحله سوم سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی اواخر تابستان آغاز می‌شود به همین دلیل سازندگان این مجموعه می‌بایست این روزها در تدارک از سرگیری تولید باشند تا به زودی بازیگران جلوی دوربین بروند.

همچنین کمال تبریزی پیش از این اعلام کرده بود از پاییز قسمت اول «سرزمین کهن» دوباره و در شرایطی روی آنتن می رود که اصلاحات انجام شده نسبت به آنچه قبلا اعلام شده بود، خیلی کمتر است. به این ترتیب شاهد سکانس هایی هستیم که در قسمت های پخش شده حذف شده بودند.

سخنان این کارگردان و از سرگیری تولید، اخبار خوشایندی است که نشان می دهد حواشی پیرامون این سریال به پایان رسیده اما اگر زمان پخش پاییز صحت داشته باشد همزمانی دو مجموعه الف ویژه روی آنتن شاید چندان معمول نباشد؛ زیرا سریال پر سر و صدای «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی نیز قرار است از اواسط آبان در کنداکتور شبکه یک قرار بگیرد.

این مجموعه با موضوع جالب توجه  و گریم هنرمندانه بازیگرانی که در قالب کاراکترهای تاثیرگذار ظاهر شده اند ممکن است سریال «سرزمین کهن» را تحت الشعاع قرار دهد و این مجموعه که سال گذشته دستخوش ماجراهایی شد بار دیگر هنگام پخش به خوبی دیده نشود. این مجموعه آنقدر زود از روی آنتن برداشته شد که مجالی برای نمایش موقعیت ایران در جنگ جهانی دوم، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت و دیگر حوادث رخ داده پیدا نکرد.

در فصل سوم «سرزمین کهن» بازیگرانی مانند شهاب حسینی،‌ نیکی کریمی، ‌محمدرضا فروتن،‌ حسین محجوب و... بازی می‌کنند. در این فاز اتفاقات سال ۵۷ که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد به تصویر کشیده می‌شود. علاوه بر لوکیشن های قبلی استادیوم آزادی و کارخانه چیت سازی هم به محل های تصویربرداری اضافه شده است.

«سرزمین کهن» و «معمای شاه» هر دو سریال های الف ویژه تلویزیونی هستند که با نگاه و رویکردهایی متفاوت ماجراهایی از زمان معاصر را به نمایش می گذارند.

علیرضا طالب زاده نویسنده آخرین سریال کمال تبریزی از اوایل سال جاری نگارش فاز سه این مجموعه را آغاز کرده و از آنجا که فاز جدید بیش از یک سال برای تصویربرداری زمان لازم دارد ممکن است سخنان کارگردان درباره زمان پخش این مجموعه فعلا تحقق نیابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: