انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
یک گوینده‌ی رادیو گفت: من خیلی دغدغه‌ی خوانندگی نداشتم، اما بازخوانی آثار قدیمی برایم جذاب است.


به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، نیما رئیسی که قرار است به‌زودی با همراهی گروه موسیقی «نوشه» یک اجرای صحنه‌ای را تجربه کند، اظهار کرد: آشنایی من با گروه «نوشه» به واسطه‌ی آقای «نیکان» بود. پس از آشنایی با او متوجه شدم، یک گروه موسیقی دنبال شخصی با شرایط من است و از آنجا که من هم به اجرای آثار پاپ‌کلاسیک علاقه داشتم، این کار را پذیرفتم.

او ادامه داد: من و گروه «نوشه» به واسطه‌ی «نیکان» به یکدیگر وصل شدیم و پس از آن، کارهای نیوشا بریمانی را شنیدم و احساس کردم که اتفاق خوبی در این کار می‌افتد. البته من خیلی دغدغه‌ی خوانندگی نداشتم، اما خواندن چنین آثاری برای جذاب بود.

وی بیان کرد: چنین اجراهایی به‌صورت بازخوانی در کشورهای دیگر، زیاد روی صحنه می‌روند؛ اما فکر می‌کنم این موضوع در کشور ما تا حدی مهجور مانده است و این کار برایم جالب بود.

رئیسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که که قطعات این کنسرت چقدر مورد بازسازی یا تقلید صرف قرار گرفته‌اند، گفت: تمام قطعات این کنسرت با وفاداری به اصل‌شان اجرا خواهند شد. قطعا مدل تنظیم‌ها کمی تفاوت دارد و در نوع سازبندی تغییراتی احساس می‌شود. ما به این آثار قدیمی وفادار هستیم، اما تقلیدی صورت نمی‌گیرد.

این هنرمند افزود: کارهایی که می‌شنوید، رنگ و لعابش تا حدی متفاوت است؛ اما آنقدر محسوس نیست که مخاطب با گوش عادی متوجه این تغییرات شود.

این بازیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که جایگاه موسیقی در زندگی حرفه‌ای‌اش تا کنون کجا بوده است؟ توضیح داد: یک هنرمند به‌عنوان شخصیتی که روحیه هنری دارد، دوست دارد مقوله‌های مختلف را تجربه کند، اما شاید فرصت و امکانش را نداشته باشد. به هر حال، همه‌ی ما از یک فن یا هنر خاص ارتزاق می‌کنیم. من بازیگری و گویندگی را انتخاب کردم و به‌خاطر گذران زندگی روزمره، وزنه‌ی گویندگی در شخصیت حرفه‌ای‌ام سنگین‌تر است.

وی گفت: ترجیح دادم در این مدت کمتر فیلم بازی کنم، یعنی فیلمی را که دوست ندارم بازی نکنم؛ اما اگر متنی را دوست ندارم هم آن را بخوانم. من یک بازیگر کم‌کار و یک گوینده‌ی پرکار هستم. به آواز هم علاقه دارم، اما فرصتی وجود نداشت که به آن بپردازم. با این حال مشق و تمرین دائمی داشته‌ام. در واقع تقدم و تأخر این‌جا محلی از اعراب ندارد.

او با اشاره به این‌که هر کاری پس از اجرا می‌تواند در بوته‌ی نقد قرار گیرد، بیان کرد: من تا به حال فرصت خوانندگی نداشته‌ام، اما وقتی این پیشنهاد را به من دادند، از آن استقبال کردم. شاید اگر در این برهه، این پیشنهاد به من نمی‌شد، هیچ‌وقت فرصت نمی‌شد، در این عرصه کاری انجام دهم. در این سال‌ها موسیقی اولویت چندم زندگی‌ام بوده است.

رئیسی درباره‌ی رپرتوار این کنسرت نیز توضیح داد: در این اجرا، آثاری از انوشیروان روحانی، روح‌الله خالقی، همایون خرم، عماد رام و ... اجرا خواهد شد. شاید از نظر فضای موسیقایی، کار همایون خرم با واروژان تفاوت داشته باشد؛ اما این آثار گنجینه‌ی موسیقی ما هستند و باید به آن‌ها پرداخته شود.

گروه موسیقی «نوشه» با صدای نیما رئیسی و سرپرستی نیوشا بریمانی 21 شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: