انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان مهلت ارسال آثار را ۱۰ روز دیگر تمدید کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری فارس، جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با نگاه ویژه به نقش ناشر به صورت دوسالانه برگزار می شود.

بر این اساس فراخوان هشتمین دوره جشنواره کتاب برتر که قرار است در سال‌جاری برگزار شود با هدف بررسی و ارزیابی کتاب‌های چاپ اول تولید سال 92و 93 از مردادماه منتشر شد و ناشران کودک و نوجوان حداکثر تا تاریخ 6/15/ 94 فرصت داشتند نسبت به ارسال آثار فاخر کودک و نوجوان خود، اقدام کنند.که این فرصت به مدت 10 روز و تا تاریخ 94/6/25 تمدید شد.

تا کنون بیش از 90 ناشر نسبت به ارسال آثار خود اقدام کرده اند؛ براساس بندهای فراخوان هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان برخی از ملاک های ارزیابی  متن شامل شعر، داستان و متون علمی و آموزشی، بهره‌گیری از تخیل، حفظ عناصر داستان و نوآوری در سبک نگارشی و استفاده از مفاهیم قابل درک برای مخاطبان کودک و نوجوان درج شده است.

خلق فضای تصویر مناسب با متن، همراهی متن با تصویر، مطابقت تصویر به کار رفته با مستندات تاریخی و علمی، نوآوری در فرم و رنگ و طراحی جلد مناسب کتاب از جمله ملاک‌های ارزیابی هیأت داوران اشاره شده در فراخوان برای بخش تصویر و گرافیک است.

همچنین در بخش داوری مدیریت نشر، نوآوری، خلاقیت و نیاز سنجی در انتخاب و سفارش موضوع کتاب ، ویراستاری و استفاده از قطع مناسب برای کتاب، کیفیت چاپ و صحافی مورد توجه هیأت داوران این بخش است.

در بخش ترجمه نیز امانت‌داری، صحت و دقت در ترجمه، درج مشخصات شناسنامه‌ای متن اصلی ترجمه مناسب با سبک ادبی و زبانی متن اصلی ملاک  ارزیابان این بخش خواهد بود.

ناشرانی که تمایل به شرکت در این جشنواره دارند می‏توانند 2 نسخه از آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار کریمخان زند، ابتدای حافظ، کوی هورچهر، پ 13 واحد 2 ارسال نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: