انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
کتاب «برگ‌ها» اثر اسماعیل سهی که برنده جایزه بولونیا نیز بوده از مرز شمارگان ۳۱۵ هزار نسخه عبور کرد.
عبور کتاب «برگ‌ها»، از مرز ۳۱۵ هزار نسخه

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری فارس، «برگ‌ها‌»ی مرتضی اسماعیلی‌سهی به همراه 33 عنوان کتاب پرخواننده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ شد.

شمارگان این کتاب که در سال 1363 از سوی کانون منتشر شد و در سال 1985 جایزه اول نمایشگاه جهانی بولونیا را به دست آورد، اکنون در چهاردهمین مرحله چاپ، شمارگان آن به 315هزار نسخه رسیده است.

کتاب «برگ‌ها» مناسب گروه سنی ج (9 تا 12 سال) است و مقدمه آن از چاپ دوازدهم به بعد، توسط محبه محمدی به فارسی دری برگردان شده است.

بر اساس این گزارش، کتاب «ببر جوان و انسان پیر» بر اساس یک قصه‌ قدیمی و تصویرگری بهرام خائف به چاپ نهم رسید و تاکنون 223هزار نسخه از آن برای گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.

همچنین کتاب «آفرینش پرندگان درازپا» طرحی از علی طوسی‌اردکان، بازنویسی حمید گروگان و تصویرگری بهراد امین‌سلماسی در ششمین مرحله چاپ با شمارگان 150هزار نسخه و «لالا، لالا، گل لاله» گردآوردندگان سهیلا تذهیبی و شهلا شجاع‌دوست در ششمین مرحله چاپ با شمارگان 105هزار نسخه بازنشر شد.

در عین حال، «یک اسب و دو سوار» به نویسندگی سیدمهدی شجاعی و تصویرگری پرویز حاصلی برای هفتمین بار و شمارگان 93هزار و 200 نسخه، «ما کجا هستیم؟» به نویسندگی مهدی معینی (بر اساس تصاویر کتاب «بی‌نهایت بزرگ است» از ماساهیرو کاسویا) برای پنجمین بار با شمارگان 85هزار نسخه، «بچه‌های جهان» سروده‌ محمود کیانوش برای چهارمین بار با شمارگان 80هزار نسخه، «لالا، لالا، گل شب‌بو» نوشته شکوه قاسم‌نیا، افسانه شعبان‌نژاد، مصطفی رحماندوست و... برای ششمین مرتبه با شمارگان 70هزار نسخه و «نقلی 3» به نویسندگی و طراحی مهدی معینی و تصویرگری مهرنوش معصومیان برای چهارمین بار با شمارگان 65هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.

همچنین شمارگان کتاب «من و خارپشت و عروسکم» به نویسندگی راضیه دهقان‌سلماسی و تصویرگری فرشید مثقالی نیز در پنجمین مرحله‌ انتشار به 65هزار نسخه رسید و «گفت‌وگوی رنگها» به نویسندگی و تصویرگری بهرام خائف برای ششمین بار با شمارگان 65هزار نسخه منتشر شد و کتاب «ساز من، ساز جیرجیرک» سروده‌ی اسدالله شعبانی و تصویرگری فیروزه گل‌محمدی برای چهارمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 56هزار نسخه گذشت.

در عین حال، کتاب «سیب جان سلام» سروده‌ ناصر کشاورز و تصویرگری مهشید مهاجر برای پنجمین بار و «رنگین کمان» به نویسندگی جمشید سپاهی و تصویرگری ابوالفضل همتی‌آهویی در ششمین مرحله چاپ هر دو با شمارگان 55هزار نسخه و «سنگ و رنگ» کار آمنه شریعت‌زاده و عکاسی اسماعیل عباسی در چاپ چهارم با شمارگان 50هزار نسخه، «هدیه‌ای برای بچه‌های کنار شط» به نویسندگی سیروس طاهباز و تصویرگر مهدی فدوی در چهارمین مرحله چاپ با شمارگان 45هزار نسخه، «آخرین پرنده، آخرین سنگ» نوشته سیدمهدی شجاعی و طراحی و سازندگی لوح‌ از علی اصغرزاده در مرحله چاپ چهارم با شمارگان 43هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.

همچنین «یک باغچه پر از نیلوفر» به نویسندگی نورا حق‌پرست و تصویرگری خشایار قاضی‌زاده برای سومین بار با شمارگان 40هزار نسخه، «افسانه تیرانداز جوان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و تصویرگری پرویز اقبالی، «اون چیه که، اون کیه که» سروده‌ مصطفی رحماندوست و تصویرگری علی خدایی هر دو برای سومین بار با شمارگان 30هزار نسخه و «ماجرای شیری که غمگین بود» به نویسندگی نورا حق‌پرست و تصویرگری عادله شیرودی برای سومین بار، «دنیای رنگین کمان» به نویسندگی و تصویرگری بهرام خائف برای دومین بار و «من همانم، من همانم» به نویسندگی فریبا کلهر و تصویرگری ندا عظیمی در دومین مرحله چاپ هر سه با شمارگان 25هزار نسخه بازنشر شد.

بر همین اساس، شمارگان کتاب «لولو پشمالو کرم کوچولو» با طراحی و نویسندگی زهره پریرخ و تصویرگری حسن عامه‌کن نیز در دومین مرحله‌ انتشار به 24هزار نسخه رسید و «کلوچه‌های خدا» به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت و «حرف‌آباد» نوشته علی خانجانی و تصویرگری علی خدایی هر دو برای دومین بار با شمارگان 21هزار نسخه منتشر شد و «چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم» به نویسندگی محمدجواد پوست‌پرداز و جمال رادفر برای سومین بار چاپ شد و شمارگان آن از 20هزار نسخه گذشت.

کتاب «دیو دیگ به سر» نوشته فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری علی خدایی برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه، «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» بر اساس داستانی از مثنوی مولوی به نویسندگی شراره وظیفه‌شناس و تصویرگری راشین خیریه در سومین مرحله چاپ با شمارگان 20هزار نسخه، «تاریخ از این‌ور» به نویسندگی احمد عربلو و تصویرگری ویدا ربانی و «شوخی در پارک بزرگ» (ماجرای استاد «م» 2) به نویسندگی مهدی میرکیایی و تصویرگری فرهاد جمشیدی هر دو در مرحله چاپ دوم با شمارگان 17هزار نسخه تجدید چاپ شد.

بر اساس این خبر، کتاب «گرگم و گله می‌برم» سروده‌ افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری علیرضا گلدوزیان برای سومین دفعه با شمارگان 17هزار نسخه، «بهار در بادیه» سروده‌ سیدسعید هاشمی و تصویرگری سمیه صالح شوشتری برای سومین بار و شمارگان 13هزار نسخه و «شازده کدو» به نویسندگی عباس جهانگیریان و تصویرگری سحر خراسانی برای سومین دفعه با 13هزار نسخه از دیگر کتاب‌های تجدید چاپی کانون است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: