انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
آیین رونمایى دو اثر تازه استاد محمود فرشچیان، صبح فردا ، یكشنبه پانزدهم شهریور ١٣٩٤ در موزه استاد فرشچیان در كاخ سعدآباد بر پا مى‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از هنر آنلاین، ناصر میرباقری، مدیر انتشارات گویا با اعلام این خبر گفت: "پیش از ظهر جمعه، على مرداخانى معاون هنرى وزیر ارشاد با استاد فرشچیان در منزل استاد دیدار كردند و برنامه‌ریزى‌هاى این آیین را به انجام رسانده‌اند."

او گفت: در این مراسم دو تابلوى تازه استاد به نام‌هاى " شام غریبان " و "آسمان چهارم" كه مانند دیگر أثار استاد در ابعادى بزرگ خلق شده‌اند رونمایى خواهند شد."

میرباقرى خبر داد: این دو اثر تازه به همراه گزیده‌اى از آثار استاد فرشچیان در قالب جلد ششم كتاب آثار ایشان توسط "انتشارات گویا " زیر چاپ است كه به زودى روانه بازار نشر خواهد شد.

گفتنى است محمود فرشچیان متولد ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان با آثار بدیع اش در زمینه مینیاتور مانند " ضامن آهو"، " عصر عاشورا"، "پنجمین روز آفرینش" ... حائز جایگاهى شاخص است؛ آخرین كتاب او در سال ١٣٨٧، به عنوان پنجمین جلد از کتاب آثارش از سوی انتشارات گویا شامل ۱۵۰ اثر نگارگری و طراحی در ۲۵۸ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه منتشر شده بود.

آیین رونمایى دو اثر تازه استاد محمود فرشچیان ساعت ١٠ صبح یكشنبه در موزه استاد فرشچیان در كاخ سعدآباد با حضور جمعى از مسئولین برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: