انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آیین اختتامیه ی نمایشگاه عکس پرویزمشکاتیان روز جمعه 13 شهریور ماه، ساعت 18 با حضور اهالی موسیقی و اعضای خانواده ی مشکاتیان، در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.


به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، تا کنون هنرمندانی همچون لوریس چکناواریان، کتایون ریاحی، علی رستمیان، کورش متین، رضا مهدوی، عطاءالله امیدوار، محمدعلی نجفی، علیرضا قربانی، بهداد بابایی، علی بوستان، کوروش بابایی، چکامه چمن ماه، احمد وثوق احمدی، رامین صدیقی، مسعود جاهد، محمد سلمانی، مزدا انصاری، مهران مهرنیا و هانا کامکار از این نمایشگاه بازدید کرده اند.
حمید رضا نوربخش مدیرعامل خانه ی موسیقی در پایان بازدید خود از این نمایشگاه گفت: از دیدن نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» تحت تأثیر قرار گرفتم. عکس هایی را در اینجا دیدم که هیچ گاه ندیده بودم. هر روز که از درگذشت این هنرمند بزرگ می گذرد بیش تر متوجه می شویم که چه کسی را از دست داده ایم.
وی افزود: از آنجایی که موسیقی از ابتدای انقلاب مهجور واقع شده و به هنرمندان موسیقی هیچ گاه توجهی نشده است، هنرمندان بسیار بزرگی که با شروع انقلاب دوران تکامل خود را می گذراندند در اوج شکوفایی متأسفانه خاموش شدند. اوایل انقلاب تکلیف موسیقی مشخص نبود و بعد از آن چندگانگی در برخورد با آن وجود داشت.
نوربخش اظهار کرد یکی از مشکل هایی که همیشه در زمینه ی موسیقی وجود داشته و دارد، این بود که نگاه واحدی نسبت به آن وجود ندارد. من در مقابل رییس جمهور هم در سال پیش عنوان کردم که بعد از 36 سال هنوز در مورد بودن و یا نبودن موسیقی بحث می کنیم، با اینکه کارکرد موسیقی خودش را ثابت کرده است.
طهمورث پورناظری نیز که به تازگی پرفورمنس «تهمورث و ما» را در تالار وحدت به روی صحنه برده، در سخنانی نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» را بسیار اثرگذار توصیف کرد و گفت: بخشی از عکس ها بسیار زیبا بود و تصویری از مقطع های مختلف زندگی پرویز مشکاتیان است.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران وی تصریح کرد موسیقی ایرانی به همت کسانی چون حسین علیزاده ، فرامرز پایور ، پرویز مشکاتیان و ... در این دو دهه ی اخیر به مسیر خود ادامه داده است. برای اولین بار از هنرمند بزرگی تجلیل تصویری شده است، رویدادی که تاکنون در این سرزمین روی نداده است.
هفته ی بزرگداشت زنده یاد پرویز مشکاتیان، از ششم تا سیزدهم شهریور ماه، هم زمان با شصتمین سال تولد و ششمین سال درگذشت استاد موسیقی ایران، در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است.
همچنین آیین اختتامیه ی این برنامه، روز جمعه 13 شهریور ماه، ساعت 18 با حضور اهالی موسیقی و اعضای خانواده ی مشکاتیان، در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: