انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، لادن گازر مجموعه‌ای از آثارش را که تلفیقی از چاپ شیشه و خط هستند، به‌نمایش گذاشته است. ایده‌ی این هنرمند در نمایشگاه «چاپخت 2» این بود که با تلفیق خط نستعلیق با رنگ و طرح، حال‌وهوایی لطیف و زنانه به هنر خوشنویسی بدهد. آثار این نمایشگاه که مجموعه دوم آثار گازر در این سبک است، بر مبنای تکنیک چاپ شیشه و به‌صورت مونوتایپ است.

این نمایشگاه از 6 تا 24 شهریورماه در نگارخانه «شهر کتاب فرشته» به آدرس میدان تجریش، خیابان مقصودبیک، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ٣٢ میزبان علاقه‌مندان است.

برج میلاد

نمایشگاه سه روزه نقاشی کودکان تحت سرپرستی بنیاد نیکوکاری «دست‌های مهربان» در برج میلاد برپا شده است. نمایشگاه «دست‌های مهربان» با هنرمندی 120 کودک تحت حمایت این بنیاد نیکوکاری و ارائه آثار هنری آن‌ها به‌صورت همت عالی و با هدف حفظ کرامت انسانی مددجویان برگزار می‌شود.

نمایشگاه یادشده پذیرای همه علاقه‌مندان خواهد بود و پیش از این در سایر شعب استانی این بنیاد مانند استان‌های تبریز، شیراز، اصفهان و کرج نیز برگزار شده است.

این نمایشگاه نقاشی از 11 تا 13 شهریورماه به‌مدت سه روز (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) از ساعت 16 تا 20 در طبقه دوم تجاری برج میلاد برپاست.

گالری نهاوند

22 هنرمند نقاش آثار خود را به‌صورت گروهی نمایش می‌دهند. این هنرمندان آثار نقاشی خود را با موضوع‌های مختلف و با عنوان «ترنم آب و رنگ » به‌نمایش می‌گذارند.

در این نمایشگاه که به سرپرستی علی گلباز برگزار می‌شود، مسعود اسدپور، الهه اسدی، الهه انصاری، فیروزه بختیاری، مرضیه جدیدیان، ندا حکمیان، ساناز حسینی، مستوره حسینی، مهرشاد رضازاده، ندا رضایی، نسیم سنجری، مرضیه صادق محمدی، سحر صنیعی، مرسده طباطبایی، سحر فیروزآبادی، شیرین محبوب،، شبنم مدیری، مهشاد معصومی، الهام نیکخواه، فرشته وفایی، سیمین هرمزی و علی گلباز آثار خود را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی و نقاشی برای بازدید این آثار می‌توانند از ساعت 16 تا 20 روزهای 13 تا 19 شهریور ماه به گالری «نهاوند» به نشانی بلوار میرداماد، غرب ایستگاه مترو، شماره 214 مراجعه کنند.

نگارخانه هنر ایران

نمایشگاهی از آثار هنرمندانی مانند حسین زنده‌رودی، رضا مافی و فریده لاشایی در نگارخانه هنر ایران برپاست. در این نمایشگاه 27 اثر هنری شامل دو اثر از بهمن محصص، دو اثر از رضا مافی، سه اثر از فریده لاشایی ، دو کار از حسین زنده‌رودی، 10 اثر از اردشیر محصص که دو اثر از او روی دیوار رفته، دو اثر از پروانه اعتمادی، یک کار از مهدی ویشکایی و علیرضا اسپهبد و چهار اثر از میرعبدالرضا دریابیگی به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه این آثار تا جمعه ١٣ شهریورماه در نگارخانه هنر ایران واقع در خیابان حافظ، خیابان خارک، پلاک ١٩ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ١٠صبح تا ٧ بعدازظهر از این آثار دیدن کنند.

گالری شیث

نمایشگاه عکس بزرگداشت جهان پهلوان تختی با ارائه‌ی 400 تصویر از این قهرمان کشتی گشایش یافته است. در این نمایشگاه که به‌مناسبت سالروز تولد غلامرضا تختی برپا شده مجموعه‌ای از عکس‌های این قهرمان کشتی که در سال‌های گذشته توسط عباس خجسته جمع‌آوری شده، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه عکس‌های غلامرضا تختی از 5 تا 18 شهریور از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیث» به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شکوه

نمایشگاه آثار غلامرضا ماهرویی که قرآنی نفیس را بر کاغذ دست‌ساز کتابت کرده است، همراه با نمایش آثاری از زنده‌یاد رضا مافی با عنوان «ترنم شکوه» گشایش یافته است. در این نمایشگاه 12 اثر نقاشی‌خط از ماهرویی، با سه خط ثلث، نسخ و نستعلیق به‌نمایش درآمده که در ابعاد بسیار بزرگ، مضامینی معنوی و مذهبی مانند سوره نسا و اسماء الهی را بازتاب می‌دهند. همراه این آثار، 10 اثر از زنده‌یاد مافی در فضایی جداگانه به‌نمایش گذاشته شده‌ است.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های «ترنم شکوه» تا 17 شهریورماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 17 تا 21 در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

خانه عکاسان ایران

48 فریم از عکس‌های فیلم «محمد (ص)» که توسط نادر فوقانی عکاسی شده‌اند در ابعاد 100 در 70 سانتی متر و دو عکس پانورامایی در اندازه 70 در 200 سانتی متر از فضای عمومی شهر مکه و مدینه در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

به گفته فوقانی، عکس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه مثل پلان‌های خود فیلم فاخر هستند و می‌توانند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کنند و او را برای دیدن فیلم ترغیب کنند.

نمایشگاه عکس‌های پروژه فیلم «محمد(ص)» تا 14 شهریورماه هر روز غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 20 در گالری شماره 1 خانه عکاسان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری نقش جهان

محمدقاسم وکیلی مجموعه‌ای از آثارش با سوژه‌های مختلف را با تأکید بر برداشت آزاد مخاطبان از آن‌ها در یک نمایشگاه ارائه کرده است.

در نمایشگاه «یک جور دیگر باید دید» حدود 20 عکس در اندازه 50*70 سانتی‌متر به‌نمایش گذاشته می‌شود. موضوع این عکس‌ها طبیعت، آثار ملی، اجتماعات و مراسم مذهبی است.

این نمایشگاه از 6 تا 16 شهریورماه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه نقش جهان به نشانی نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاهی با عنوان «مروری بر آثار استاد حسین محجوبی» با 30 اثر نقاشی از 7 تا 16 شهریور از ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 1 فرهنگسرای ارسباران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این استاد نقاشی با بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران و جهان تا کنون در 56 نمایشگاه انفرادی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده و موفق به دریافت جوایز متعددی از مقامات کشورهای مختلف (پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو) شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

صبا سیاه‌پوش 40 فریم از عکس‌های خود از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» را در کافه - گالری «ویونا» در موزه هنزهای دینی امام علی (ع) به نمایش گذاشته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این عکس‌ها تا 13 شهریورماه به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، روبه‌روی نیایش، بلوار اسفندیار، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) مراجعه کنند.

گالری آناهیتا

چند هنرمند آثار خود را با تم مرگ، در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «نیستن» به‌نمایش گذاشته‌اند. 30 اثر نقاشی، فوتومونتاژ و طراحی از 15 هنرمند در این نمایشگاه روی دیوار گالری می‌رود. همه‌ی این آثار با موضوع و تم مرگ کار شده‌اند و ابعاد مختلفی دارند.

مرجان اندرودی، علی انصاری، دیاکو حسن‌نژاد، محسن حسین‌مردی، هیلدا خیرآبادی، هیرش خیرآبادی، الهام شیروی، ندا صمدی، نجوا عرفانی، اسماعیل قنبری، مهسا محمدی، علی مطلب‌نژاد، احسان میرحسینی و ژرژ هاشم‌زاده هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «نیستن» از 30 مرداد تا 13 شهریورماه در گالری «آناهیتا» به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، پایین‌تر از خیابان تخت طاووس (مطهری)، کوچه شبنم، شماره ۳، زیرزمین موسسه پرسش میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: