انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مخاطبان روس و علاقه مندان آثار و ادبیات معاصر فارسی در نمایشگاه کتاب مسکو 2015، می توانند با سه اثر از دو نویسنده نام آشنای ایرانی که به زبان روسی رونمایی می شود، آشنا شوند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، براساس برنامه غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو، رمان ' شما که غریبه نیستید' اثر هوشنگ مرادی کرمانی با حضور نویسنده این اثر برای مخاطبان روس رونمایی و عرضه خواهد شد.
همچنین رونمایی و عرضه ترجمه روسی دو اثر 'دمکراسی یا دموقراضه' و 'طوفانی دیگر در راه است' نوشته سید مهدی شجاعی در نمایشگاه انجام خواهد شد.
ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو که از امروز (چهارشنبه) تا 15 شهریور ادامه دارد، افزون بر حضور ناشران در حوزه های مختلف، اجرای برنامه های گوناگونی را برای آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ ایرانی تدارک دیده است.
حضور ویژه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه ایران، برگزاری نشست های تخصصی و کاری و همچنین برنامه های فرهنگی و هنری از جمله فعالیت های گروه های ایرانی در این نمایشگاه است.
همچنین دیدارها و برنامه های متعددی میان ناشرین و نویسندگان ایرانی و روسی نیز در مراکز مختلف و در دسته های جداگانه پیش بینی شده است و گروه موسیقی به سرپرستی کیوان ساکت نیز در کنسرواتوار معروف چایکوفسکی مسکو اجرا خواهد داشت و گروه کودکان صلح ایران نیز برنامه خواهد داشت.
هوشنگ مرادی کرمانی، میرجلال الدین کزازی، گروس عبدالملکیان و علی اصغر محمدخانی از جمله دعوت شدگانی هستند که با اساتید و نویسندگان روس نشست هایی خواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: