انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیر تماشاخانه «ارغنون» که قرار است از ۱۵ شهریور ماه با اجرای یک اثر نمایشی افتتاح شود درباره امکانات و برنامه های این مکان فرهنگی هنری صحبت کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین زیکساری بازیگر و کارگردان تئاتر که مدیریت تماشاخانه تازه تاسیس «ارغنون» را نیز بر عهده دارد درباره مکان این تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: تماشاخانه «ارغنون» قرار است از ۱۵ شهریور ماه همزمان با آغاز اجراهای نمایش «چشم بر هم زدن» به کارگردانی من به صورت رسمی افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه این تماشاخانه در باغ زیبا و پر از درخت در خیابان نوفل لوشاتو واقع شده است، ادامه داد: این باغ دارای دو عمارت قدیمی است که فکر کنم متعلق به بیش از ۷۰ سال پیش باشد البته ما این عمارت ها را برای تبدیل کردن به پلاتو نمایشی و سالن اجرا بازسازی کرده ایم اما در این تعمیرات بافت اثر به هم نریخته و حتی پنجره ها را هم تغییر نداده ایم. مجوز تاسیس این موسسه فرهنگی هنری به نام من است و با همراهی یکی از دوستانم این مکان را اجاره کرده ایم.

زیکساری درباره امکاناتی که این سالن می تواند در اختیار گروه های نمایشی قرار دهد، توضیح داد: تماشاخانه «ارغنون» علاوه بر داشتن یک سالن تئاتر مجهز می تواند پلاتو تمرین در اختیار گروه های نمایشی نیز قرار دهد. با توجه به فضای مناسبی که این مجموعه در اختیار دارد به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر نیز درخواست داده ایم تا کارگاه های آموزشی جشنواره در این تماشاخانه برگزار شود.

این کارگردان درباره آثاری که قرار است برای اجرا در این تماشاخانه پذیرفته شوند، یادآور شد: با اداره کل هنرهای نمایشی در تعامل هستیم و قرار است آثاری که مجوز اجرای عمومی دریافت کرده و از طرف اداره ارزشیابی و نظارت مورد تایید قرار گرفته اند در این سالن به صحنه بروند. بر همین اساس این تماشاخانه علاوه بر اجرا دادن به هنرمندان حرفه ای و شناخته شده به جوانان تئاتری نیز فرصت اجرا خواهد داد.

زیکساری بیان کرد: فرشید مصدق به عنوان نماینده اداره کل هنرهای نمایشی برای بازدید و تایید کیفی سالن نمایش به این تماشاخانه آمد و در پایان در فرمی که قرار بود امضا کند از این سالن نمایش به عنوان یکی از بهترین سالن های تئاتر خصوصی از لحاظ کیفی نام برد.

وی در پایان صحبت هایش درباره امکانات فنی که سالن تئاتر این تماشاخانه دارد، گفت: در این سالن ما از نورهای ایتالیایی درجه یک و سه اسپلیت در سه جهت مختلف استفاده کرده ایم و کف سالن و صندلی ها هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. به لحاظ فنی نیز سعی شده بهترین امکانات در طراحی این سالن مورد استفاده قرار گیرد.

مجموعه فرهنگی «ارغنون» به آدرس خیابان نوفل لوشاتو به سمت ولی عصر، بعد از خیابان رازی، کوچه زیبا، پلاک یک ۱۵ شهریور ماه همزمان با اجرای نمایش «چشم بر هم زدن» افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: