انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ترجمه انگلیسی «روشنایی علم» دربرگیرنده آرا، تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره جایگاه دانش و لزوم ارتقای آن در جهان اسلام، در نمایشگاه بین المللی کتاب 2015 مسکو رونمایی می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، 'رضا ملکی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه شنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو و توجه رسانه های روسیه به این موضوع، اظهار داشت: کتاب روشنایی علم به عنوان راهبرد و نقشه کلان کشور و جهان اسلام برای جبران فاصله علمی با جهان توسعه یافته، دربرگیرنده تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای است.
ملکی اضافه کرد: افزون بر رونمایی از ترجمه انگلیسی این کتاب، بنا به خواسته موسسات مختلف و پژوهشگران روسیه اقدامات لازم برای ترجمه این اثر پژوهشی به زبان روسی آغاز شده است.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه افزود: کتاب روشنایی علم حاصل فعالیت چند ساله موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی وابسته دفتر مقام معظم رهبری، دربرگیرنده پاسخ های روزآمد براساس تعالیم اسلام به نیازهای مختلف است.
10 هیات فرهنگی و ناشران ایرانی در نمایشگاه پنج روزه کتاب مسکو که از فردا گشایش می یابد، به عنوان میهمان ویژه فعالیت خواهند کرد.
این نمایشگاه با حضور 'سرگئی ناریشگین' رییس مجلس دوما و با همراهی 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پارک ودنخواه مسکو گشایش می یابد.
رونمایی از چندین کتاب نویسندگان ایرانی به زبان روسی، برگزاری نشست های تخصصی، حضور نویسندگان نام آشنا، برگزاری موسیقی ایرانی، برنامه های گروه ایرانی کودکان صلح، روز ایران و عصر تهران از جمله 50 برنامه ای است که در مدت محل برگزاری نمایشگاه و مراکز مختلف در شهر مسکو اجرا خواهد شد.
هیات 100 نفره ایران امروز با همراهی سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران وارد مسکو شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای شرکت در مراسم گشایش این نمایشگاه فردا به مسکو پایتخت روسیه سفر می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: