انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
مدیر تالار سنگلج گفت: با وجود دستور مستقیم شهردار تهران مبنی بر الحاق ساختمان مجاور تالار سنگلج به این مجموعه هنوز اتفاقی نیفتاده و مشخص نیست که دلیل این اتفاق چیست!
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایسنا، در طرح توسعه‌ی تماشاخانه‌ی سنگلج قرار است اداره‌ی حقوقی شهرداری تهران که در مجاورت این تماشاخانه واقع شده به این مجموعه‌ی تئاتری واگذار شود، اما پس از گذشت چند ماه از دستور محمد باقر قالیباف مبنی بر اجازه این واگذاری، خبری ازاین اقدام نشده است.

عابدی، مدیر تماشاخانه «سنگلج» در این‌باره با بیان این که نمی‌دانیم دلیل این تاخیر در اجرای دستور شهردار چیست، گفت: مدتی قبل یکی از نمایندگان مجلس (موسی‌الرضا ثروتی) که پس از دیدن نمایش «هزار شلاق» در جریان وضعیت این تماشاخانه قرار گرفته بود، نامه‌ای را به معاون پارلمانی و بین‌الملل شهرداری تهران نوشتند تا موضوع پیگیری شود.

او ادامه داد: به دنبال ارسال این نامه، ما هم چند بار تماس گرفتیم که جلسه‌ای برای رسیدگی به وضیت این ساختمان داشته باشیم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های اتابک نادری در پیگیری این ماجرا اضافه کرد: در مقطعی شنیده شد که دایره‌ی حقوقی شهرداری تهران به دنبال ساختمان دیگری برای جابجایی است ولی در حال حاضر آن‌ها همچنان در همان محل مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، تماشاخانه سنگلج که 50 سال از قدمت آن می‌گذرد، قرار است طی طرح جامع توسعه‌ی خود و با الحاق ساختمان مجاور، صاحب موزه‌ی تئاتر تهران، پارکینگ، پلاتوهای مجهز تمرین و یک سالن بلک باکس شود.

هنرمندان تئاتر مدت‌هاست که از شهرداری تهران می‌خواهند تا با در اختیار گذاشتن ساختمان مجاور تماشاخانه‌ی سنگلج به گسترش این تماشاخانه و نیز راه‌اندازی موزه‌ی ملی تئاتر ایران کمک کند.

آن‌ها پیش از این نامه‌ای دسته‌جمعی برای شهردار تهران نوشتند و پاییز سال گذشته هم داوود رشیدی درخواست خود را مبنی بر گسترش تماشاخانه‌ی سنگلج مدتی پس از سالروز تاسیس این تماشاخانه خطاب به محمدباقر قالیباف مطرح کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: