انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
چاپ دوم کتاب «کاربرد میکروفن‌ها» تألیف آلک نیسبِت با ترجمه محمدمهدی چرخنده از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.


به گزارش تابناک فرهنگی هنری به نقل از خبرگزاری فارس، به رغم آنچه در نگاه اول از عنوان کتاب «کاربرد میکروفن‌ها» برمی آید، مولف به دلیل تجربیات فراوانی که در گستره صدا و صدابرداری در سمت مدیر صدابرداری شبکه بی‌بی سی داشته است، هیچ نکته‌ای را از ابتدایی‌ترین مفاهیم فیزیکی تا پیچیده‌ترین نکات تکنیکی از نظر دور نداشته است.

خواننده با نگاه اجمالی به سرفصل‌ها، مطالب و شکل‌های ساده و در عین حال بسیار گویای این کتاب را در می‌یابد که در برابر مجموعه‌ای پرمحتوا از مفاهیم اولیه فیزیک صوت و موارد کاربرد انواع میکروفن‌ها (از گفتگوی ساده تا ضبط سنگین‌ترین ارکستر‌ها) و نیز نحوه اعمال توازن و پردازش‌های دیگر قرار دارد.

سیر منطقی مطالب این کتاب (از ساده‌ترین تا تخصصی‌ترین مفاهیم و کاربرد‌ها) نشان می‌دهد که مخاطبین آن می‌توانند طیف وسیعی از دست اندرکاران و یا علاقمندان عرصه صدا در تلویزیون، رادیو، سینما، تئا‌تر، ارتباطات و... با هر زمینه‌ای از اطلاعات اولیه باشند.

میکروفن‌ها و مهندسی صدا، طول موج، امواج فاز، تُنهای فرعی و هماهنگی‌ها، آکوستیک (صوت‌شناسی) موسیقی، میکروفن‌های دوسویه، اوج گیری صدای بم در میکروفن‌ها، میکروفن و نما، بوم‌ها و نور‌پردازی، توازن موسیقی، استودیو ی زنده موسیقی و غیره از جمله عناوین این کتاب است که نویسنده با دقت خاصی به تحلیل هر فصل پرداخته است.

چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۷۱ منتشر و چاپ دوم آن با نام «کابرد میکروفن‌ها» در ۱۶۸ صفحه مصور به همراه جدول و نمودار با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به مباحث صدا قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب و سایر کتب انتشارات سروش به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه شهید مطهری انتشارات سروش به نشانی: خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش مراجعه یا با تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش امکان پذیر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: