انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
بلقیس سلیمانی گفت: نمایش آثار مختلف جوانان که این روزها شاهد آن هستیم، باعث دیده شدن صداها و نگاه‌های متفاوت در جامعه خواهد شد و امکان انتخاب کتابخوان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه کتاب، بلقیس سلیمانی، نویسنده و پژوهشگر درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وفور نعمت بسیاری است و کتاب‌های بسیاری چاپ شده‌اند و در میان آنها نیز کتاب‌های چاپ اولی بسیاری به چشم می‌خورد. این امر به ویژه این‌که آثار جوانان منتشر و دیده می‌شود، بسیار خوب است، با این حال بسیاری از آثاری که از جوانان منتشر می‌شود، شمارگان بالایی ندارند اما امیدوارم مخاطب داشته باشند.

وی افزود: در مجموع از وضعیت نمایشگاه کتاب راضی هستم و اینکه تمام ناشران داخلی در یک سالن جمع شده‌اند، کار خوبی است. با این حال برگزاری جلسات نقد در نمایشگاه امر مهمی است و بهتر است فضای نمایشگاه از فضای خرید و فروش صرف و فروشگاهی بزرگ دور و به فضای فرهنگی نزدیکتر شود. نمایشگاه کتاب باید مکانی باشد برای دیدار نویسندگان با یکدیگر و با ناشران تا درباره انتشارات و جریان نشر نقد صورت بگیرد و شمایل فرهنگی به نمایشگاه دهد.

سلیمانی که با چاپ نخست کتاب «من از گورانی‌ها می‌ترسم» و چاپ سوم «روز خرگوش» به نمایشگاه بیست و هشتم می‌آید، اظهار کرد: باید نهادهای خصوصی و فرهنگی در سرای اهل قلم مشارکت کنند و برنامه‌ریزی آن به تنهایی در دست یک نهاد دولتی نباشد تا همه بتوانند جلسات خودشان را درباره کتاب و کتابخوانی برعهده بگیرند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: