انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
رونمایی از بزرگترین پروژه سینمایی کشور؛

انتظار به سر آمد/ فیلم «محمد رسول الله (ص)» اکران شد

انتظار برای دیدن فیلم «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی به پایان رسید و اکران گسترده این فیلم سینمایی از امروز در ایران آغاز شد.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از مهر سینمای ایران سال های سال در انتظار رونمایی از فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) بوده است اما به دلایل مختلف این فیلم ساخته نشد تا اینکه مجید مجیدی تصمیم گرفت به خواست مردم و البته سینمای ایران لبیک گوید.

چراغ اکران «محمد رسول الله (ص)» روشن شد

مجیدی مجیدی کارگردان این فیلم سینمایی برای ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» انگیزه های محکمی داشت و به گفته این کارگردان در نشست خبری این فیلم، آزرده خاطر شدنش از توهین به ساحت مقدس پیامبر در رسانه ای در دانمارک باعث شد عزم خود را جزم و چراغ ساخت این فیلم سینمایی را روشن کند.

مجیدی در نشست این فیلم درباره توضیح جزئیات دلایل ساخت این فیلم سینمایی گفت: حدود ۹ سال پیش مرا به جشنواره ای در دانمارک دعوت کردند و می خواستند برایم بزرگداشت بگیرند. همان روزها ماجرای توهین به ساحت مقدس پیامبر در رسانه ای در دانمارک پیش آمد و این مساله باعث شد که به این بزرگذاشت نروم و در آن جشنواره شرکت نکنم. آن روزها با خودم گفتم چطور می‌توانم در کشوری تجلیل شوم که به باورها و اعتقاداتم توهین کرده‌ است. به همین دلیل نامه ای به رییس وقت جشنواره نوشتم و اعلام کردم که نمی‌توانم در کشوری حضور یابم که به مقدس ترین ارزش‌ها و باورهای من توهین کرده است. من به آن جشنواره نرفتم ولی از همان موقع ذهنم مشغول این موضوع بود که چرا ما در کشور خودمان و در تمام این سال ها کاری برای پیامبر اسلام نکرده ایم و منتظر مانده ایم تا آنها حرکتی داشته باشند و سپس جواب آنها را بدهیم.

انگیزه بالای مجید مجیدی برای ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) به اندازه ای بالا بود که تصمیم گرفت عید قربان سال ۱۳۹۰ دست به کار شود و اثری شایسته خاتم پیامبران بسازد و به گفته خودش، اجازه ساخت این فیلم را هنگامی که برای حضور در جشنواره فیلم «رویش» به مشهد مقدس رفته بود، از امام هشتم شیعیان گرفت.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد رسول الله (ص)» شهرک پیامبر اعظم (ص) بود و بیش از ۷۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در این شهرک انجام شد و بخش های دیگری از فیلمنامه در کرمان و عسلویه مقابل دوربین رفت. تنها بخش این فیلم سینمایی که در خارج از ایران فیلمبرداری شد صحنه های مربوط به حمله سپاه ابرهه به مکه بود و تیم تولید نیاز به سفر به هند داشت اما پس از به توافق نرسیدن با هندی ها این بخش از فیلم «محمد رسول الله» در آفریقا فیلمبرداری شد.

مجیدی: حضور مقام معظم رهبری برکت فیلم بود

یکی از اتفاق های ارزشمند در این پروژه سینمایی بازدید مقام معظم رهبری از مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» بود که مجیدی حضور مقام معظم رهبری را برکت این فیلم عنوان کرد.

مقدمات اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» از پایان جشنواره سی و سوم فیلم فجر با اکران محدود در برخی از محافل سینمایی آغاز شد و پس از آن اهالی سینما برای نخستین بار از شهرک پیامبر اعظم(ص) که لوکیشن اصلی این فیلم سینمایی به شمار می آید بازدید کردند.

مجیدی پس از دریافت بازخوردهای متعدد از نمایش محدود این فیلم سینمایی تصمیم به انجام تغییراتی در مدت زمان فیلم گرفت و در توضیح این تغییرات گفت که در تدوین اولیه ۵ ساعت فیلم به دست آمد که مناسب برای سریال ۸ قسمتی است. اما در دوره های مختلف و بر اساس بازخوردهایی که دریافت شد تدوین های مختلفی در مدت زمان فیلم ایجاد شد و در آخرین تغییرات نسبت به نسخه ای که دیده شده ۱۸ دقیقه از فیلم کم شده است و در حال حاضر زمان فیلم ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه است.

انزدیک شدن به زمان اکران تیم تبلیغات فیلم «محمد رسول الله (ص)» در تبلیغ محیطی این فیلم نامی از هیچ یک از عوامل به میان نیاورده و این تبلیغات شهری دربرگیرنده عکس هایی از صحنه های فیلم در سطح شهر است و نوعی نوآوری در این شیوه تبلیغ دیده می شود که مجیدی دلیل آن را زیبایی عکس ها دانست که باید به صورت مستقل ارائه شوند.

اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» امروز ۵ شهریورماه در تهران و شهرستان ها آغاز می شود.

جشنواره مونترال نخستین حضور بین المللی فیلم «محمد رسول الله(ص)»

حضور در جشنواره بین المللی مونترال در کانادا همزمان با اکران از جمله اتفاق هایی است که برای فیلم «محمد رسول الله(ص)» رخ داده است و مجید مجیدی همراه با برخی از عوامل فیلم برای نمایش «محمد رسول الله(ص)» راهی کانادا شده است.

پیش فروش فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از روز پنجشنبه ۲۸ مردادماه آغاز و به گفته محمد صابری مجموع سانس های پردیس های سینمایی در تهران پر شده است به این ترتیب که مجتمع سینمایی کوروش در روز اول جشنواره ۱۱ سانس برای نمایش این فیلم به خود اختصاص داده است و بر اساس آمار ارائه شده از سوی پخش کننده این فیلم سینمایی پردیس سینمایی آزادی سانس فوق العاده برای «محمد رسول الله(ص)» باز کرده است.

همچنین در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش بهای بلیت فیلم «محمدرسول الله (ص)» در سینماهای مختلف تهران و شهرستان مصوب شد.

شهروندان تهرانی بیشترین بهای بلیت این فیلم سینمایی را با مبلغ  ۱۲ هزار تومان در سینماهایی که دارای سیستم نمایش «D» هستند می پردازند. همچنین بلیت این فیلم در پردیس‌های سینمایی ۱۰ هزار تومان، در سینماهای ممتاز ۸ هزار تومان و در سینماهای درجه یک ۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین مبلغ هزار تومان روی قیمت بلیت های سینماها در شهرستان ها کشیده شود به این معنا که اگر قیمت بلیت در سینمایی در یکی از شهرستان‌ها، ۶ هزار تومان بوده برای فیلم «محمد رسول الله (ص)» بهای بلیت ۷ هزار تومان می شود.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» ارائه تصویری واقعی از پیامبر اسلام است

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.

عوامل فیلم سینمایی «محمد رسول الله» عبارتند از کارگردان: مجید مجیدی، نویسنده فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی، با همکاری حمید امجد، مشاور کارگردان: رضا میرکریمی، کارگردان‌های یونیت دوم: بیژن میرباقری، سیروس حسن پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: لوکا لاچین، دستیاران کارگردان: علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرائی، مدیر فیلمبرداری: ویتوریو استورارو، فیلمبردار: حمید خضوعی ابیانه، طراح تولید (مدیر طراحی صحنه، دکور و آکسسوار): میلژن کرکا کلژاکویچ، مدیران و طراحان هنری: محسن شاه ابراهیمی، حمید قدیریان، بابیک برانمیر (بانه)، طراحی هنری: اصغر نژادایمانی، بهزاد آدینه، طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی، طراحی لباس: مایکل اوکانر، طراحی گریم: جیانتو دروسی، جلوههای ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون، هماهنگ کننده: امیررضا معتمدی، جلوه های ویژه میدانی: کوریدوری، جواد شریفیراد، مستندسازی پروژه: محمد مقدم، مهتاره علیزاده، امور بین الملل: رضا تشکری، امور مالی: مهدی نیرومند، هماهنگی امور مدیریت پروژه: نریمان شاداب، مدیران تولید: مجتبی متولی، محمد رضا منصوری، فرهاد کی‌نژاد، تهیه کننده های اجرایی: پروانه پرتو، علیرضا رضاداد، تهیه کننده و سرمایه گذار: شرکت سینمایی نور تابان، مدیر پروژه محمد مهدی حیدریان.

حضرت محمد (ص) سرمنشا مهر و دوستی است

براساس این گزارش علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اكرم (ص)، مهدی پاكدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه‌ پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام‌جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج‌دولت در نقش حمزه عموی پیامبر (ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر (ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

همانطور که مجید مجیدی بارها اشاره کرده است این فیلم در پی ارائه تصویری واقعی از پیامبر اسلام است. آنچه در این اثر سینمایی مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌گیرد حضور پرمهر و سرشار از برکت پیامبر اسلام است که هر جا که حضور می‌یافتند مردم را به مهر و دوستی فرامی‌خواندند. در فیلم نشان داده می‌شود که حضرت محمد (ص) از همان کودکی و نوجوانی سرمنشا مهر و دوستی بوده‌اند.

داستان فیلم به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که این امکان فراهم است تا قسمت‌های بعدی آن نیز ساخته شود و البته مجیدی نیز به این نکته اشاره داشته است که قصد ساخت قسمت های دوم و سوم آن را دارد و به گونه‌ای می توان آن را سه‌گانه‌ای از زندگی حضرت محمد (ص) دانست.

همچنین پیش فروش بلیت های این فیلم از طریق سایت سینما تیکت و سایت رسمی فیلم «محمد رسول الله (ص)» در دسترس است. آدرس رسمی سایت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» mohammadmovie.com است.




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: