انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
صحنه‌های تئاتر به جز آثاری که از نظر نمایشگاه کارگردانی بازیگری و طراحی صحنه و لباس‌دارای سطح کیفی قابل قبولی هستند این هفته میزبان نمایش‌هایی می‌شود که نگاهی اجمالی به نام هنرمندان حاضر در این آثار می‌تواند پای تماشاگران عام و خاص تئاتر را به مراکز فرهنگی و سالن‌های تئاتر بکشاند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه نگاهی به نمایش روی صحنه و تازه‌های تئاتر خواهیم داشت.

نمایش «هامون‌بازها» اثری از محمد رحمانیان با نقش‌آفرینی علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، هومن برق‌نورد و مهدی ساکی تا 26 مرداد ساعت 18:30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

نمایش «فصل شکار بادبادکها» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی با هنرمندی بهنوش طباطبایی تا 3 شهریور ساعت 20:45 به روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر می‌رود.

نمایش «پیرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی بر اساس فیلم فرانسوی به نام «اسم» با بازی محسن کیایی، خسرو احمدی، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، سینا کرمی و شیوه ابراهیمی از 14 مرداد تا 13 شهریور ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی و نویسندگی و بازی بهرام افشاری از 11 مرداد تا 30 مرداد ساعت 18:30در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش «کالیگولا» نوشته آلبرکامو به کارگردانی همایون غنی‌زاده با بازی صابر ابر، سعید چنگیزیان، امیر جدیدی، پانته‌آ پناهی و اتیلا پسیانی برای دومین بار از 20 مرداد تا نیمه شهریور ساعت 20 در تئاتر هما اجرا می‌شود.

نمایش «اتاق 498» به کارگردانی کامیار صالح‌پور با نقش‌آفرینی حامد کمیلی، نسیم ادبی، نیکی مظفری و بهناز بستان‌دوست ساعت 18:20 از 4 مرداد یک ماه به روی صحنه سالن حافظ می‌رود.

نمایش «واو» اثری از تینو صالحی با بازی الهه شه‌پرست تینو صالحی و علیرضا مهران تا 4 شهریور ساعت 20:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود.

نمایش «پیوند خونی» به کارگردانی هوشمند هنرکار با بازی جمشید صفری و مسعود مهرابی تا 29 مرداد در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «رام کردن مرد سرکش» نوشته نیل سایمون به کارگردانی بهرام تشکر با نقَش‌آفرینی سام کبودوند، لیلا بلوکات، بهرام تشکر و حبیب دهقان نسب تا 19مرداد ساعت 21 در پردیس کوروش اجرا می‌شود.

نمایش «کمدی‌ تارتوف» اثری از مولیر به کارگردانی رویا نونهالی با هنرمندی محسن حسینی، مریم بوبانی، رویا بختیاری و محمدرضا مالکی تا پایان مرداد ماه ساعت 20 در تالار شمس به روی صحنه می‌رود.

نمایش «سال ثانیه» به نویسندگی نشمینه نوروزی و کارگردانی حمیدپور آذری با بازی پرستو قربانی، مینا زمانی، تینا یونس‌تبار و سحر صبا ساعت 20 تا 30 مرداد در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد اجرا می‌شود.

نمایش «تاراج نامه» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی احسان مالمیر با بازی مینا مظفری، فربد غفاری و رسول حسین‌پور تا 2 شهریور ساعت 19 در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه می‌رود.

نمایش «جنگ شب‌ها می‌رسد» به نویسندگی سید علی معتضدی و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد با نقش‌آفرینی شهریار حمزیان، آتوسا راستی، مریم رحیمی، و سانیا رضانژاد تا نیمه مرداد ماه ساعت 20 در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

نمایش «حقایقی درباره یک ماه مرده» نوشته محمد چرم شیر و به کارگردانی مهدی نعمتی با بازی پیمان حسنی، میلاد رئیسی و شقایق جلینی تا 18 مرداد ساعت 19:15 به روی صحنه تماشاخانه استاد جمشید مشایخی می‌رود.

نمایش «رقص کاغذ پاره‌ها» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی علی حاجی صادقی با نقش‌آفرینی ملیحه آقایی، مهراد ابریشم کار، ابراهیم اکبرزاده و کوثر دری‌نژاد تا 16 مرداد ساعت 19 در تماشاخانه دراما اجرا می‌شود.

نمایش «خاطره دو دوشنبه» اثری از آرتور میلر و به کارگردانی دانیال شهریاری با نقش‌آفرینی احمد صفرزاده، حامد خان‌بابایی، کتایون نیک‌آیین و ستوده خیاطی تا پایان مرداد ماه ساعت 20 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

نمایش «صندلی‌ها» اثری از طلیعه طریقی با هنرمندی مهناز خطیبی، مهدی شاه‌پیری و محمد بحرانی تا 18 مرداد ماه ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی با نقش‌آفرینی الهام‌کردا، مهین صدری، مونا احمدی و آیناز آذرهوش تا 24 مرداد در دو سانس 20:30 و 18:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش «جیجک علیشاه» نوشته ذیبح‌ بهروز و به کارگردانی رحمت امینی با بازی ابوالفضل حاج علی‌خانی، پویان درزی، مسعود شاکرمی و احمد صمیمی تا 4 شهریور ساعت 19:30 به روی صحنه تماشاخانه سنگلج می‌رود.

نمایش «رام کردن زن سرکش» اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی مریم کاظمی با بازی جواد اعرابی، عماد جاویدپور، سعید دشتی و میلاد رمضانی تا پایان شهریورماه ساعت 22 در ایوان شمس به روی صحنه می‌رود.

نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» نوشته علیرضا نادری و کارگردانی محسن علیخانی با بازی فهمیه امن‌زاده، پونه عبدالکریم‌زاده، فرزین صابونی‌، مریم باقری و ستاره اسکندری تا نیمه مرداد ماه ساعت19:45 در تئاتر باران اجرا می‌شود.

نمایش «مانیشکا» نوشته شهرام ابوالقاسمی و به کارگردانی شهارب ملک‌پور با بازی شفق خانی و حمیدرضا نقره دوست تا پایان مرداد ساعت 19 در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود.

نمایش «کافه فرانسه» اثری از مهران رنج‌بر با بازی حمیدرضا نعیمی، مهران رنج‌بر و آیدا آب‌پرور تا 15مرداد ساعت 18 در تئاتر باران اجرا می‌شود.

نمایش «بحث داغ فرهنگی» به نویسندگی و کارگردانی امیر لشکری با نقش‌آفرینی میترا تبریزی، شهرام خان‌پور، سایه کبیری و علی حسین‌زاده از 21 مرداد تا 4 شهریور ساعت 19:15 در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه می‌رود.

نمایش «تاریخ انقضا ذهن دیوانه» نوشته مونا رضایی و مسعود ترابی و کارگردانی مسعود ترابی با بازی آیه قبادیان‌نژاد، محمدرضا رشیدی، و سوگل نواب صفوی از 5 تا 27 شهریور ساعت 19:30 در سالن استاد فنی‌زاده مرکز آفرینی منشور هنر اجرا می‌شود.

نمایش «پینوکیا»بر اساس داستانی از استفانو بننی به کارگردانی شهر سلطانی با نقش‌آفرینی پرستو گلستانی، محمدصادق ملکی، محمد نادری، پوریا رحیمی‌سام و شهره سلطانی از 13 مرداد به مدت یک ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» به کارگردانی افشین زمانی‌ بر اساس نمایشنامه‌ای از برتولت برشت با بازی تینا بخشی یلدا عباسی و هومن رستگار از 18 تا 31 مرداد ساعت 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش‌های ویژه کودکان و نوجوان

نمایش «خرس آرکانسا» بر اساس نوشته اوراند هریس و به کارگردانی مهدی مقیمی اسفند‌آبادی و با بازی محسن صفری، دانیال بلوری و ملیحه مقیمی اسفندآبادی تا 20 مرداد ساعت 16 در فرهنگسرا ابن سینا اجرا می‌شود.

نمایش «غولاتو» به کارگردانی و نویسندگی امیر مشهدی عباس با نقش‌آفرینی عبد آتشانی، لیدا عیدی و سحر آقاسی تا نیمه مرداد ساعت 18:30 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «کاکل زری و گل پری» به نویسندگی محسن صفری و کارگردانی مهدی مقیمی اسفند‌آبادی با بازی آندریا نوشاد، سمیه سلمانی، و دانیال بلوری تا 20 مرداد ساعت 19 در خانه فرهنگ نور اجرا می‌شود.
برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: