انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۴
سهیل ساعی کارگردان نمایش «بازی استریندبرگ» که ۲۶ تیرماه اجرای عمومی آن در تماشاخانه انتظامی به پایان می‌رسد، معتقد است فضاسازی این نمایش یک رینگ بوکس را برای مخاطب تداعی می کند.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از مهر سهیل ساعی کارگردان نمایش «بازی استریندبرگ» درباره اجرای این اثر نمایشی  گفت: نمایش «بازی استریندبرگ» اجرای خود را از ۲۴ خردادماه در تماشاخانه انتظامی آغاز کرده و خوشبختانه به دلیل استقبالی که از این اثر نمایش شد اجرای آن تا ۲۶ تیرماه تمدید شده است. «بازی استریندبرگ» پیش از این نیز در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفته بود.
 
وی درباره تغییراتی که اجرا نسبت به نمایشنامه دورنمات پیدا کرده است، توضیح داد: در واقع در اجرای این اثر نمایشی ما همان نمایشنامه فردریش دورنمات را به صحنه برده ایم اما با شکل و ساختار اجرایی متفاوت. در اجرا تلاش شده به نوعی فاصله گذاری با مخاطب رعایت شود. البته در نمایشنامه نیز این فاصله گذاری وجود دارد و در ابتدا شخصیت ها یکی یکی جلو می آیند و خودشان را معرفی می کنند اما در این نمایش ما علاوه بر رعایت این مساله از ۶ بازیگر به جای سه شخصیت داستان بهره بردیم به این ترتیب که برای هر نقش دو بازیگر حضور دارند و به تناوب جایشان را هم عوض می کنند.

ساعی یادآور شد: همچنین نمایش در یک رینگ بوکس اتفاق می افتد و زندگی زن و مرد داستان و مهمانی که به دیدنشان می آید یک رینگ بوکس را برای مخاطب تداعی می کند. خود دورنمات نیز در نمایشنامه به جای صحنه از عنوان «راند» استفاده کرده و همین مسئله باعث شد من روی این ایده تمرکز بیشتری کنم. «بازی استریندبرگ» درباره داستان زن و مرد مسنی را روایت می کند که برعکس زوج های دیگر که در زمان پیری عاشق هم می شوند، هر روز آرزوی مرگ یکدیگر را دارند. با ورود پسر عموی زن به منزلشان که خواستگار قدیمی او نیز بوده این زن و شوهر شروع به انتقام گیری از هم می کنند.

این بازیگر و کارگردان جوان تئاتر در پایان صحبت هایش درباره دلائل انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: همه گروه بازیگران این نمایش از شاگردان زنده یاد حمید سمندریان هستند و خود من در کلاس های این هنرمند با نمایشنامه «بازی استریندبرگ» آشنا شدم و همیشه علاقمند بودم که در موقعیتی مناسب آن را به صحنه ببرم. معتقدم این نمایشنامه یکی از بهترین متن های جهان است و بسیار خرسندم که توانستم آن را اجرا کنم.

بازیگران این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای، ملودی آرام نیا، تینا بخشی، علیرضا چاوش، افشین زمانی، سهیل ساعی و سهیل محزون هستند. 


برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: