انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۴
سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اکران فیلم «رستاخیز» تا زمان تامین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق افتاده است.
به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از خبرآنلاین، فیلم سینمایی «رستاخیز» یا «حسین(ع) آن که گفت نه» آخرین اثری است که احمدرضا درویش ساخته است.

این فیلم همانگونه که از نامش پیداست، با موضوع قیام عاشورا ساخته شده و در آن برای نخستین بار در سینمای ایران چهره حضرت عباس (ع) به تصویر کشیده شده است.

پیش از این داود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون هم در سریال «مختارنامه» چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشیده بود، اما این قسمت‌ها از تلویزیون ایران پخش نشد.

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اعلام کرده که «فیلم رستاخیز به منظور پاسداشت ،عظمت و شکوه حماسه جاوید کربلا و به تصویر کشیدن این واقعه بی مثال تاریخ بشری توسط جمعی از هنرمندان و سینماگران متعهد و ممتاز سینمای ملی تولید و در جدول اکران سینماهای کشور قرار گرفت.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:«این فیلم که با نیت تقویت تولید فیلم دینی و استفاده از هنر سینما برای جاودانه کردن حادثه عاشورا تولید شد از بدو امر تاکنون در محافل مختلف فرهنگی و دینی در معرض آرا و دیدگاه های صاحبان درک و درد دین قرار گرفته و با استقبال کارگردان محترم فیلم از منظر تاریخی و روایی با اصلاحات چندی مواجه شد که اصلاحات اعمال شده نیز مورد تایید بسیاری از صاحبنظران قرارگرفت، اما نظر به رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی یادآوری می‌کنیم که اکران فیلم «رستاخیز» تا تامین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می‌افتد.»

جدا از برخی مراجع عظام تقلید که نسبت به اکران این فیلم موضع گرفته بودند، با مشخص شدن  زمان اکران فیلم «رستاخیز» کمپین‌هایی برای جلوگیری از اکران فیلم درویش در فضای مجازی راه افتاد.

در این کمپین‌ها اعلام شده بود که سینماهایی که فیلم «رستاخیز» در آن به نمایش در بیاید، آتش زده خواهند شد.

مخالفت با فیلم احمدرضا درویش از زمان اکران فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال 1392 آغاز شد. پس از ان درویش اصلاحاتی را در فیلم به عمل اورد و بالغ بر 50 دقیقه از این فیلم را کم کرد.

نخستین اکران رسمی این فیلم روز دوشنبه 22 تیر در باغ موزه دفاع مقدس انجام شد. پس از اکران فیلم رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از فیلم درویش حمایت کرد و گفت که تمام قد پشت این فیلم ایستاده است.

حوزه هنری در سینمای ایران به عنوان نهادی شناخته می شود که پیش از این با اکران فیلم‌های زیادی در سینماهای تحت امرش مخالفت کرده و این مخالفت ها گاه باعث توقیف فیلمی مثل «خانه پدری» کیانوش عیاری هم شده است.

حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد چند روز پیش در گفت و گویی که با خبرگزاری ایلنا انجام داده بود، از فیلم «رستاخیز» دفاع کرده بود.

برای جلوگیری از اکران این فیلم تجمعی هم در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. حالا باید منتظر ماند و دید که فیلم احمدرضا درویش چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
2
من واقعا متأسف شدم خیلی شدید، واقعا جای تأسف داره که سازمان سینمایی کشور بخاطر یه عده آدم خشک مغز خوارج صفت این فیلم رو اینجوری زمین زد. واقعا جای شرم داره که یه عده اراذل و اوباش با اسم دین هر کاری دلشون میخواد بکنن تو مملکت و کسی هم جلو دارشون نباشه.
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
مملکت اونقدر بدبخت شده