انتشار: ۲۳:۵۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۴
در حالیکه مدت هاست آکادمی اسکار با انتقادهایی مبنی بر حکومت پیرمردان سفیدپوست مواجه است نام ۲۷ زن در میان فهرست ۶۷ کاندید جدید برای اعضای اجرایی آکادمی امسال آمده است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالیکه مدت ها است آکادمی اسکار با انتقادهایی مبنی بر حکومت پیرمردان سفید پوست بر آکادمی مواجه است نام ۲۷ زن از جمله «کاتلین کندی» و «استیسی اسنایدر» در میان فهرست ۶۷ کاندید جدید برای اعضای اجرایی آکادمی اسکار امسال قرار گرفته است.

در این میان نام «آوا دوورنای» کارگردان فیلم «سلما» برای همراهی در یکی از بخش های آکادمی به چشم می خورد که باید با «مایکل مان» برای کسب این جایگاه رقابت کند. در بین ۶۷ کاندیدای این دوره ۲۷ نفر زن هستند که در ۱۳ بخش از ۱۷ بخش آکادمی قرار خواهند گرفت. هریک از بخش های آکادمی سه مدیر دارد که توسط اعضای ویژه آن بخش انتخاب می شوند. هر سال برای یکی از این سه جایگاهی که به هر بخش اختصاص داده شده است، انتخاباتی برگزار می شود و تا سقف چهار نفر برای هر جایگاه خالی می توانند کاندید شوند.

امسال در یکی از این بخش ها برای اولین بار هر چهار کاندید زن هستند. در این بخش اسامی «دبورا نادولمان لاندیس» طراح لباس سینما و تاتر و نامزد جایزه اسکار در کنار «روت ای. کارتر» نامزد دو دوره اسکار، «الن میرونیک» و «جولی وایس» در کنار هم قرار گرفته است. زنان در اسکار امسال سه جایگاه از چهار جایگاه رای گیری را در بخش های مختلف در اختیار دارند.

در بخش کارگردانان «دوورنای» به « لیزا چولودنکو» نامزد جایزه اسکار فیلمنامه نویسی که پیش از این نیز در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ عضو هیات آکادمی بوده است و «کیمبرلی پیرس» می پیوندد.

نامزدهای بخش تدوین فیلم نیز «ماریان براندون»، «کارلو لیتلتون» نامزد جایزه اسکار و «تریلین شاپشایر» هستند. در بخش تهیه کنندگان نیز «کاتلین کندی» نامزد جایزه اسکار با «استفانی آلن» و «جنیفر تاد» رقابت خواد کرد و در بخش انتخاب بازیگران «دنیس چامیان»، «نانسی فوی»، «مارجری سیمکین» با «برنارد تلسی» که در سال ۲۰۱۳ برای دو سال متوالی در این بخش بوده است، رقابت می کنند.

آکادمی اسکار به انتقادها توجه می کند/ همکاری بیشتر با بانوان

«آوا دوورنای »کارگردان فیلم «سلما»

نامزد جایزه اسکار «روری کندی» و برنده جایزه اسکار «کارن گودمن» در بخش مستند، «تری پرس» و مدیر اجرایی سابق کمپانی انیمیشن دریم ورکس «داون توبین» در بخش روابط عمومی و در بخش اجرایی «دیک کوک»، «جیم جیناپولوس»، «استیسی اسنایدر» و «لوسی فیشر» کاندید شده اند.

در بخش بازیگران «امی مادیگان» با «تام هنکس» رقابت خواهد کرد و سایر صندلی های خالی را «دانا اسیونز»، «مندی واکر»، «لوییس بورول» و «ترزا وایزمن» در رقابت با یکدیگر تصرف خواند کرد.

در بخش فیلمبرداری علاوه بر «واکر» و «ریچارد کرودو» عضو سابق این بخش «گیلرمو ناوارو» و «داریان اوکادا» نیز نامزد شده اند.

مدت طولانی است که آکادمی با انتقاد غلبه پیرمردان سفیدپوست بر آکادمی مواجه است و در این بین «شریل بون آیزاک» به عنوان بالاترین مقام آکادمی و «داون هودسون» به عنوان مدیرعامل آن تلاش کرده اند به فضای آکادمی تنوعی ببخشند. انتظار می رود لیست اعضای دعوت شده به آکادمی امسال نیز نشان دهنده این تلاش ها باشد.

انتخاب اعضای آکادمی امسال از ۲۴ ژوئن آغاز و تا ۲ جولای ادامه خواهد داشت و نتایج حداکثر تا یک هفته بعد اعلام خواهد شد. اعضای هیات آکادمی برای یک دوره سه ساله انتخاب خواهند شد و اگر دوباره انتخاب شوند می توانند تا سه دوره سه ساله در این انتخابات شرکت کنند و بعد از آن حداقل باید برای یک دوره  کناره گیری کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: