انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
من با این اهدای وسایل دل و جانم را نیز هدیه داده ام و امیدوارم از آن به خوبی نگهداری کنند.
بزودی شاهد پرواز غزل‌های شهریار از تهران (خانه نوبهار وکیل خانوادگی بهجت تبریزی) به موزه خانه شهریار در تبریز خواهیم بود.

ایرج نوبهار وکیل خانوادگی خانواده بهجت تبریزی(شهریار) در گفت‌وگو با فارس درباره خرید آثار خطی و کتب سنگی استاد شهریار توسط شهرداری تبریز که وی متاثر از خرید این آثار اظهار داشت: هیچ گاه عنوان فروش این آثار گرانقدر به ارزش بی نهایت مطرح نبوده و شخص من همیشه عنوان اهدا را مطرح کرده‌ام، البته سازمان گردشگری و موزه‌های شهرداری تبریز سازمان جدیدالتاسیس است، وسواس من سازمان فنی و کادر متخصص موزه‌ها بوده که سالها در این مورد خون دل خورده‌ام، اما به عنوان یک نویسنده و منتقد نظر مثبت و سازنده‌ای داشتم. نه تخریب و تهدید که برداشت ناصواب عده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای خبر از فروش این آثار را مطرح کرده‌ بودند که صحت ندارد، ابراز داشت: من با این اهدای وسایل دل و جانم را نیز هدیه داده ام و امیدوارم از آن به خوبی نگهداری کنند. و من به دلیل خدمات فرهنگی شهرداری تبریز با اهدای این آثار موافقت کرده ام.

هادی بهجت تبریزی فرزند شهریار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در این راستا اعلام کرد: آقای نوبهار سال‌ها متحمل زحمات و هزینه‌های زیادی در مورد موزه شده است شاعری پاک باخته و صدیق است که همه داشته هایش را به رایگان به موزه ها اهدا کرده است(فرش جهیزیه پروین اعتصامی، دیوان و تابلو و کتاب ها) .

وی ادامه داد: نوبهار به مال و منال بی اعتناست و همین امتیاز انسانی از او چهره خاصی ساخته است. امیدوارم با فرغت از این گرفتاری‌ها در ادامه زندگی به چاپ آثارش همت گمارد که من در این راه همراهش خواهم بود. امیدوارم بزودی شاهد گزارش خبری و تصویری کاملی از پرواز غزل‌های شهریار از تهران (خانه نوبهار) به موزه خانه شهریار در تبریز باشیم.

پیش از این ایرج نوبهار وکیل خانواده شهریار اعلام کرده بود که: کل آثار خطی و چاپ سنگی شهریار در این طرح اهدا خواهد شد و اگر پاسخ مثبتی از جانب شهرداری تبریز اخذ نشود، برای واگذاری و اهدا تصمیم دیگری خواهیم گرفت و از اهدا به شهرداری تبریز منصرف می شوم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: