انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
پیمان سنماری، مدیر پخش «نیکان فیلم» که پخش فیلم «ناهید» را بر عهده گرفته، از اکران احتمالی این فیلم در پاییز خبر داد.
پیمان سنماری در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به زمان اکران احتمالی فیلم «ناهید» گفت: به احتمال زیاد «ناهید»، پاییز اکران می شود، تصمیم داشتیم که برای عید فطر فیلم را اکران کنیم اما با وجود اکران فیلم هایی مثل «عصر یخبندان» و «دوران عاشقی» در این زمان، ترجیح دادیم که زمان اکران «ناهید» در ماه رمضان نباشد.

سنماری افزود: ترجیح ما این بود که «ناهید» را در یکی از سرگروه های «آزادی»، «استقلال» و یا «کوروش» اکران کنیم چون این سرگروه ها به خاطر پتانسیلی که فیلم «ناهید» دارد برای اکران آن مناسب تر هستند.

پخش کننده فیلم «ناهید» در مورد آنونس این فیلم، گفت: آنونس فیلم با همکاری منوچهر انور ساخته شده، در واقع آقای انور گفتار متنی را برای این آنونس نوشته و این گفتار متن با صدای خود آقای انور روی آنونس گفته شده است.

او افزود: منوچهر انور پیش از این گفتار متن آنونس فیلم های «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی و «تمشک» ساخته سامان سالور را گفته بود.

او در ادامه در مورد اسپانسرهای فیلم گفت: با چند اسپانسر خصوصی صحبت هایی شده اما هنوز قطعی نشده است فقط می توانم بگویم اسپانسرها خصوصی هستند، بعد از قطعی شدن قرادادها نام آنها را اعلام خواهد شد.

مدیر نیکان فیلم در مورد حمایت های خصوصی از فیلم ها گفت: اسپانسرها از فیلم های پرفروش حمایت می کنند، یکی از شاخصه های آن بازیگران معروف است و یا استقبال عمومی آنها در جشنواره فجر خواهد بود.

او در مورد فروش کم فیلم ها در گیشه گفت: سالی 70، 80 فیلم ساخته می شود که در مجموع 40 یا 50 تای آنها اکران می شوند، از این میان تعداد کمی از فیلم های اکران شده پرفروش می شوند.
او افزود: با توجه به گرانی بلیت سینما که 8000 تومان است خیلی سخت می شود مردم را به سینماها کشاند، از طرفی فیلم های سینمایی رقابت نابرابری دارند با شبکه های ماهواره ای.

سنماری گفت: با توجه به هزینه های ساخت فیلم ها که الان وجود دارد، اگر یک فیلم با بودجه 800 میلیون تومان ساخته شود باید سه میلیارد بفروشد که به سود دهی برسد.

مدیر پخش فیلم «ناهید» ادامه داد: اولین نسخه فیلم «کلاه قرمزی»، سه میلیون نفر تماشاچی را به سالن های سینما کشاند که اگر با بلیت 8000 تومان محاسبه کنیم چیزی حدود 22 میلیارد فروخته است اما الان پر فروش ترین فیلم های ما 3 میلیارد تومان می فروشند و بقیه زیر یک میلیارد هستند، در صورتی که هر فیلمی برای اینکه به سود دهی برسد باید سه برابر هزینه ساختش فروش داشته باشد.

سنماری اظهار داشت: با توجه به اینکه فیلم «ناهید» در جشنواره فیلم «کن» حضور داشت و از این فیلم استقبال خوبی هم به عمل آمد، انتظار می رود که در اکران با استقبال فراوان مخاطبان همراه شود.

پیمان سنمار در پایان گفت: در حال حاضر اکثر فیلم ها از نظر مالی ضرر می دهند و اگر حمایت های دولتی، بانک ها و بنیاد فارابی نباشد شرایط برای فیلمسازی خوب نیست.

ناهید فیلمی به کارگردانی و نویسندگی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان است که در سال 93 ساخته شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: ناهید، زن جوانی است که از شوهرش احمد به خاطر اعتیادش جدا شده و خرج زندگی خود و پسر خردسالش را از طریق تایپ پایان‌نامه‌های دانشجویی درمی آورد. طبق توافق با همسر سابقش، او تنها در صورتی می‌تواند بچه را نزد خودش نگه دارد که ازدواج نکند. او دلباخته مرد ثروتمندی به نام مسعود است که به او پیشنهاد ازدواج هم داده، اما ناهید به خاطر ترس از دست دادن فرزند، به مسعود و در واقع به میل درونی اش، پیشنهاد رد داده است.

«ناهید» درسی وسومین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت بهترن فیلمنامه در بخش نگاه نو شد، این فیلم در شصت و هشتمین جشنواره «کن» حضور داشت و برنده جایزه بهترین فیلم در بخش نگاه نو این جشنواره شد.

ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده، پوریا رحیمی سام، نسرین بابایی، میلاد حسین پور، فریبرز زیده سرایی از جمله بازیگران فیلم «ناهید» هستند.

به گزارش ایسکانیوز، از فیلم های مهمی که پیمان سنماری پخش آنها را بر عهده داشته می توان به «لیلا» ساخته  داریوش مهرجویی، «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی،« طعم گیلاس» ساخته عباس کیارستمی، «بانوی اردیبهشت» اثر رخشان بنی اعتماد و «هتل کارتن» به کارگردانی سیروس الوند اشاره کرد. پیمان سنماری سال گذشته مدیر پخش «یکتا فیلم» بود و در این دفتر مدیریت پخش فیلم «تمشک» به کارگردانی سامان سالور را بر عهده داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: