ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صنعت گردشگری را در داخل و خارج رونق می دهیم.
محمد محب خدایی روز دوشنبه در دومین همایش هماندیشی بانوان کارآفرین صنعت
گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: وظیفه داریم جاذبه های گردشگری کشور را
به محصول تبدیل کنیم.
وی افزود: برای تبلیغ گردشگری آنچه بیشتر از
امکانات تبلیغات قدیمی، ثمربخش است استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و برای
همین منظور، چندی پیش با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه ای
برای ایجاد 50 هزار شغل از طریق فضای مجازی امضا کرده ایم.
محب خدایی
توضیح داد: وزارت کار بر اساس این تفاهم نامه پذیرفت تا دو سال، بیمه
بازاریابان فضای مجازی گردشگری را که از طریق آزمون پذیرفته شده و دوره شش
ماهه کارآموزی را می گذرانند، پرداخت کند.
وی ادامه داد: این بازاریابان
به ازای جذب هر گردشگر، منفعتی به توراپراتورها و تورلیدرها (راهنمایان
گردشگری) خواهند رساند و از این طریق برای خود و دیگران ایجاد درآمد می
کنند.
محب خدایی تصریح کرد: ما در اشتغالزایی، کار نمایشی نمی کنیم و
اگر برنامه ای در پیش می گیریم می خواهیم در اقتصاد و اشتغال بازدهی داشته
باشد.
معاون گردشگری کشور ادامه داد: یکی از مزیت های حضور بانوان در
فضای گردشگری، فعالیت در شاخه های گردشگری غذایی و فعالیت های صنایع دستی
است و آنها می توانند با استفاده از استعداد فراوان خود در این زمینه ها
ایجاد جذابیت کنند.
وی اظهار کرد: سند راهبردی گردشگری کشور تدوین شده و
بانوان فعال می توانند در سامانه مورد نظر در مباحث کارشناسی مشارکت کنند و
پیشنهادات خود را به ما ارائه دهند.
محب خدایی یادآور شد: فضای گردشگری، نیازمند برنامه ریزی در یک محیط سیال است و با رونق آن فواید بسیاری برای مردم حاصل خواهد شد.
به
گزارش ایرنا، این همایش یک روزه با حضور بانوان فعال در حوزه گردشگری و
صنایع دستی و شماری از مسئولان معاونت گردشگری کشور در سازمان میراث فرهنگی
در حال برگزاری است.